Rosną wpływy TVN od operatorów płatnej telewizji

Choć przychody z reklam telewizyjnej grupy TVN spadły w I kwartale bardziej niż rynek, a grupa zakończyła ten okres prawie 46 mln zł straty netto, wpływy z opłat od operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych wykazały się pozytywną tendencją

Publikacja: 08.05.2013 17:03

Rosną wpływy TVN od operatorów płatnej telewizji

Foto: ROL

– Przychody z tytułu udzielania licencji operatorom sieci telewizji kablowych i satelitarnych platform cyfrowych wzrosły o 1,24 mln zł lub o 2,3 proc. do 55,11 mln zł z 53,88 mln zł w 2012 roku –podał TVN w swoim raporcie za I kwartał.

To jasny punkt wyników grupy, która I kwartał zamknęła raczej mało optymistycznie: jej przychody ze sprzedaży spadły w I kwartale o 6 proc. do 343,1 mln zł, a same wpływy z reklam skurczyły się jeszcze bardziej, o 9,2 proc., czyli bardziej, niż cały rynek (spadek wartości rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale TVN szacuje na 8,9 proc.). W dodatku firma odnotowała stratę netto w wysokości 45,9 mln zł (przy 181,1 mln zł zysku rok wcześniej) wynikającą z przeszacowania jej długu denominowanego w euro.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem