Sony wchodzi na rynek tabletów
ONO
S1 i S2 — tak będą się nazywać tablety Sony. Japoński koncern będzie rywalizował z Apple’em, Samsungiem i Motorolą o rynek, który do 2015 r. ma być wart 49 mld USD. Użyje systemu Android, produkcji Google.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=03344dcb-7f37-4baa-b5f8-eeb99a5f0e23&date=2011-04-27 (dostęp płatny)
Cztery pytania do… Dariusza Fabiszewskiego, dyrektora generalnego Cisco Systems Polska
Kamil Kosiński
1Czy to prawda, że po raz pierwszy skorzystał pan z wideokonferencji dopiero wtedy, gdy zaczął pan pracować w Cisco? Prawda. Wcześniej brałem udział tylko w symultanicznych połączeniach przez telefon. Nie było dużego ekranu, na którym widziałem rozmówcę. Dlatego wideokonferencja zrobiła na mnie duże wrażenie.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=db65c07e-e321-4042-af76-10aa063baa89&date=2011-04-27 (dostęp płatny)
Dell startuje w Polsce z telefonami komórkowymi
Kamil Kosiński
Jeden z największych światowych producentów pecetów dołączył Polskę do krajów, w których sprzedaje również telefony. W pierwszym tygodniu maja w sklepach X-Kom, Sferis i Euro RTV AGD rozpocznie się sprzedaż telefonu Dell Venue Pro. To tzw. slider, czyli model z pionowo rozsuwaną klawiaturą. Jego ekran ma przekątną 4,1 cala. Pracuje z systemem operacyjnym Microsoft Windows Phone 7. Nie wiadomo, czy i kiedy do Polski trafi również model Venue, który nie ma klawiatury i wykorzystuje system operacyjny Google Android.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=42c2a6d4-3b38-4926-932f-bcbf7dce3256&date=2011-04-27 (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Sony pokazało konkurenta iPada
Piotr Kościelniak
Dwa nowe urządzenia mają pomóc japońskiej firmie zająć drugie miejsce na rynku tabletów. Ponad rok po rozpoczęciu przez Apple’a sprzedaży iPada własne tablety pokazała firma Sony. Dwa modele – oznaczone roboczo S1 i S2 – pracują z systemem operacyjnym Android. Pierwszy ma zwykły ekran dotykowy o przekątnej 9,4 cala, drugi w składanej obudowie kryje dwa 5,5-calowe wyświetlacze. Urządzenia mają się pojawić w sprzedaży jesienią. W Polsce będzie dostępny tylko konwencjonalny tablet (S1).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1043683_Sony_pokazalo_konkurenta_iPada.html (dostęp płatny)
Trudne początki wydawców na tabletach
Magdalena Lemańska
Z badań wynika, że nad treściami wydawców w iPadzie czytelnicy spędzają więcej czasu niż nad papierowym wydaniem. Ale wielkich zysków to na razie nie gwarantuje. Demotywujące dla polskich wydawców są zwłaszcza doniesienia zza oceanu. Sztandarowy produkt tego typu – dziennik „The Daily”, stworzony wyłącznie na iPada przez firmę News Corp. Ruperta Murdocha (projekt kosztował 30 mln dol.) – cieszy się podobno coraz mniejszym zainteresowaniem czytelników, a koncern wciąż nie podaje ich liczby.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1043794_Trudne_poczatki_wydawcow_na_tabletach.html (dostęp płatny)
Więcej firm zarobi na Plusie
Urszula Zielińska
Kilkadziesiąt kancelarii prawnych, banków czy firm doradczych zyska na sprzedaży Polkomtelu. Rośnie grono instytucji finansowych, które zarobią dzięki sprzedaży Polkomtelu. Od ubiegłego tygodnia jest już pewne, że dzięki dobiegającej końca transakcji, której wartość szacowana jest na 16 – 18 mld zł, na dodatkowy zarobek mogą liczyć londyński Citibank i należący do jego grupy Bank Handlowy w Warszawie, francuska grupa Credit Agricole czy Royal Bank of Scotland. Te trzy banki stanęły na czele konsorcjum kilkunastu instytucji (są wśród nich także PKO BP, Pekao, BZ WBK czy BGŻ), które pożyczyły kilka miliardów złotych Cyfrowemu Polsatowi, satelitarnej platformie Zygmunta Solorza-Żaka, który stara się o przejęcie Plusa. Znakomitą część pożyczonej gotówki (2,8 mld zł z 3 mld zł kredytów) Cyfrowy Polsat wydaje właśnie na przejęcie Telewizji Polsat.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1043792_Wiecej_firm_zarobi_na_Plusie.html (dostęp płatny)
Klient nie może płacić za nic
Sławomir Wikariak
Dostawcy Internetu nie wolno domagać się zapłaty, gdy szwankował transfer danych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził regulamin spółki Virtual Line, która dostarcza Internet. Zastrzeżenia kontrolerów wzbudziły niektóre postanowienia umowy. Regulamin przewidywał m.in., że jeśli abonent nie płaci, to spółka ma prawo zablokować mu dostęp do Internetu. Jednocześnie klient był zobowiązany płacić za okres zawieszenia. Prezes UOKiK w decyzji zwrócił uwagę, że w praktyce oznaczałoby to obowiązek płacenia za nic.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1043669_Klient_nie_moze_placic_za_nic.html (dostęp płatny)