Reklama
Rozwiń

Przegląd prasy – środa 27 kwietnia

Publikacja: 27.04.2011 08:06

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Każdy może być Murdochem i sam wydać gazetę na iPada

Michał Fura

Przy użyciu narzędzia Spoti.pl można w kilkadziesiąt minut stworzyć własne pismo dostępne na tabletach czy smartfonach. Własne gazety tylko na iPadzie wydają dziś globalni miliarderzy Rupert Murdoch i Richard Branson. Teraz każdy może pójść w ich ślady. Zadanie jest dziecinnie proste. Po stworzeniu konta na Spoti.pl można wybrać wygląd gazety z dostępnych szablonów, wkleić teksty i zdjęcia, ustawić czcionki i podział kolumn. A nawet dodać dźwięki i wideo. Wszystko to da się zrobić dwoma palcami na ekranie iPada. Na koniec zostaje wciśnięcie przycisku „Publikuj” i własna gazeta jest już w internecie. SOKiK uchylił karę dla Telekomunikacji

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=356046 (dostęp płatny)

Era zmieni się w T. Kampania ruszy w czerwcu

Michał Fura

Przygotowania do rebrandingu Ery nabierają tempa. Operator rozmawia już o rezerwacji reklam w mediach i szykuje się do wprowadzania potrzebnych zmian w biurze obsługi klienta. Według informacji „DGP” pierwsze działania reklamowe dotyczące rebrandingu Ery na markę T, która jest wykorzystywana też na niemieckim rynku, mogą zacząć się już w czerwcu. Z naszych ustaleń wynika, że przedstawiciele domu mediowego Starcom, który obsługuje budżety reklamowe operatora sieci Era, rozmawiają już wstępnie o rezerwacjach powierzchni reklamowych w prasie i outdoorze na czerwiec. Toczą się też wstępne rozmowy na temat czasu reklamowego w telewizjach. – Oficjalnie nikt nie potwierdza jeszcze, że chodzi o kampanię rebrandingową T, ale zapotrzebowanie na powierzchnię jest dużo większe niż zwykle – mówi jeden z naszych rozmówców.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=356056 (dostęp płatny)

Zaskakujące przejęcie Yahoo

oprac.PC

Portal Yahoo, który walczy o przetrwanie na internetowym rynku, kupił niewielki start-up, który stworzył aplikację dla iPhone’ów. Pozwala ona dzielić się ze znajomymi na Facebooku i Twitterze informacjami o tym, co właśnie oglądamy w telewizji. Firma z Sunnyvale nie chce jednak ujawnić, za jaką sumę przejęła utworzoną pod koniec stycznia firmę IntoNow. „Jesteśmy mile zaskoczeni inwestycją Yahoo i gotowi do dalszej pracy” – głosi z kolei oświadczenie właścicieli niewielkiej firmy z Kalifornii www.intonow.com.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=356026 (dostęp płatny)

Jaką stawką trzeba objąć set-top boksy

Paulina Bąk

Kod CN dopasowuje się, biorąc pod uwagę główną funkcję urządzenia. Przedsiębiorca importuje set-top boksy z funkcją komunikacyjną oraz napędem dysku twardego. Urządzenie to odbiera i dekoduje sygnał telewizji cyfrowej przekazywany przez platformę telewizji satelitarnej nadawcy. Organy celne zakwalifikowały importowany towar do podpozycji 8521 90 00, w związku z czym został obłożony 13,9-proc stawka celną. – Czy taka klasyfikacja towaru jest prawidłowa – pyta pan Kamil z Krakowa. Wysokość stawki celnej zależy od Kodu Nomenklatury Scalonej (CN), która jest podzielna na sekcje i działy mające swoje tytułu. W celu ułatwienia klasyfikacji, czyli dopasowania kodu do towaru, do Nomenklatury dołączono „Uwagi i noty wyjaśniające”.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=355854 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza / Wyborcza.biz[/srodtytul]

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała cyfrowe koncesje

Vadim Makarenko

Muzyka, współczesne filmy i seriale oraz te z PRL, a także informacje i publicystyka mają zachęcić Polaków do naziemnej telewizji cyfrowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozstrzygnęła konkurs na częstotliwości w pierwszym pakiecie. Wśród zwycięzców znalazł się tylko jeden większy podmiot, czyli holding ZPR skupiający m.in. „Super Express” i sieć rozgłośni radiowych Eska. Jego pierwszym projektem telewizyjnym jest muzyczna stacja Eska TV, która zadebiutowała dwa lata temu i jest dostępna na platformie N i w sieciach kablowych. Teraz stanie się pierwszym ogólnopolskim kanałem muzycznym. Pozostałe trzy firmy, które dostaną koncesje to: notowana na giełdzie ATM Grupa, znana z takich produkcji, jak „Świat według Kiepskich” czy „Ojciec Mateusz”, ma stworzyć kanał rozrywkowy; giełdowa Kino Polska TV – zamierza stworzyć kanał filmowy Kino Polska Nostalgia z produkcjami archiwalnymi; spółka Stavka – własność Stanisława Krzemińskiego, producenta TV i współwłaściciela firmy Besta Films, zamierza wyprodukować kanał informacyjno-publicystyczno-poradnikowy U-TV.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,9498609,Krajowa_Rada_Radiofonii_i_Telewizji_przyznala_cyfrowe.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Dolny Śląsk: Kto wybuduje sieć szerokopasmową?

BOX

Dzisiaj poznamy listę firm, które przeszły do kolejnego etapu przetargu na zaprojektowanie i wykonanie regionalnej sieci szerokopasmowej województwa dolnośląskiego. W przetargu znalazło się osiem wniosków. Według naszych informacji do drugiej tury postępowania przeszło pięć podmiotów.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/704396_Dolny_Slask:_Kto_wybuduje_siec_szerokopasmowa.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Polskie gry podbijają mobilny świat

Katarzyna Latek

City Interactive chce przejmować firmy robiące gry na smartfony. Bloober Team i Aidem Media święcą triumfy w sklepie Apple, więc idą za ciosem. Osiem tytułów gier chce wprowadzić na rynek Bloober Team, niewielka firma z branży rozrywki cyfrowej. Za pieniądze inwestorów — właśnie trwa emisja prywatna, z której chce uzyskać 5 mln zł, a debiut przewidziany jest na czerwiec.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=9a2babac-cf96-41ac-8008-e256bc9d417d&date=2011-04-27 (dostęp płatny)

Sony wchodzi na rynek tabletów

ONO

S1 i S2 — tak będą się nazywać tablety Sony. Japoński koncern będzie rywalizował z Apple’em, Samsungiem i Motorolą o rynek, który do 2015 r. ma być wart 49 mld USD. Użyje systemu Android, produkcji Google.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=03344dcb-7f37-4baa-b5f8-eeb99a5f0e23&date=2011-04-27 (dostęp płatny)

Cztery pytania do… Dariusza Fabiszewskiego, dyrektora generalnego Cisco Systems Polska

Kamil Kosiński

1Czy to prawda, że po raz pierwszy skorzystał pan z wideokonferencji dopiero wtedy, gdy zaczął pan pracować w Cisco? Prawda. Wcześniej brałem udział tylko w symultanicznych połączeniach przez telefon. Nie było dużego ekranu, na którym widziałem rozmówcę. Dlatego wideokonferencja zrobiła na mnie duże wrażenie.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=db65c07e-e321-4042-af76-10aa063baa89&date=2011-04-27 (dostęp płatny)

Dell startuje w Polsce z telefonami komórkowymi

Kamil Kosiński

Jeden z największych światowych producentów pecetów dołączył Polskę do krajów, w których sprzedaje również telefony. W pierwszym tygodniu maja w sklepach X-Kom, Sferis i Euro RTV AGD rozpocznie się sprzedaż telefonu Dell Venue Pro. To tzw. slider, czyli model z pionowo rozsuwaną klawiaturą. Jego ekran ma przekątną 4,1 cala. Pracuje z systemem operacyjnym Microsoft Windows Phone 7. Nie wiadomo, czy i kiedy do Polski trafi również model Venue, który nie ma klawiatury i wykorzystuje system operacyjny Google Android.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=42c2a6d4-3b38-4926-932f-bcbf7dce3256&date=2011-04-27 (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Sony pokazało konkurenta iPada

Piotr Kościelniak

Dwa nowe urządzenia mają pomóc japońskiej firmie zająć drugie miejsce na rynku tabletów. Ponad rok po rozpoczęciu przez Apple’a sprzedaży iPada własne tablety pokazała firma Sony. Dwa modele – oznaczone roboczo S1 i S2 – pracują z systemem operacyjnym Android. Pierwszy ma zwykły ekran dotykowy o przekątnej 9,4 cala, drugi w składanej obudowie kryje dwa 5,5-calowe wyświetlacze. Urządzenia mają się pojawić w sprzedaży jesienią. W Polsce będzie dostępny tylko konwencjonalny tablet (S1).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1043683_Sony_pokazalo_konkurenta_iPada.html (dostęp płatny)

Trudne początki wydawców na tabletach

Magdalena Lemańska

Z badań wynika, że nad treściami wydawców w iPadzie czytelnicy spędzają więcej czasu niż nad papierowym wydaniem. Ale wielkich zysków to na razie nie gwarantuje. Demotywujące dla polskich wydawców są zwłaszcza doniesienia zza oceanu. Sztandarowy produkt tego typu – dziennik „The Daily”, stworzony wyłącznie na iPada przez firmę News Corp. Ruperta Murdocha (projekt kosztował 30 mln dol.) – cieszy się podobno coraz mniejszym zainteresowaniem czytelników, a koncern wciąż nie podaje ich liczby.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1043794_Trudne_poczatki_wydawcow_na_tabletach.html (dostęp płatny)

Więcej firm zarobi na Plusie

Urszula Zielińska

Kilkadziesiąt kancelarii prawnych, banków czy firm doradczych zyska na sprzedaży Polkomtelu. Rośnie grono instytucji finansowych, które zarobią dzięki sprzedaży Polkomtelu. Od ubiegłego tygodnia jest już pewne, że dzięki dobiegającej końca transakcji, której wartość szacowana jest na 16 – 18 mld zł, na dodatkowy zarobek mogą liczyć londyński Citibank i należący do jego grupy Bank Handlowy w Warszawie, francuska grupa Credit Agricole czy Royal Bank of Scotland. Te trzy banki stanęły na czele konsorcjum kilkunastu instytucji (są wśród nich także PKO BP, Pekao, BZ WBK czy BGŻ), które pożyczyły kilka miliardów złotych Cyfrowemu Polsatowi, satelitarnej platformie Zygmunta Solorza-Żaka, który stara się o przejęcie Plusa. Znakomitą część pożyczonej gotówki (2,8 mld zł z 3 mld zł kredytów) Cyfrowy Polsat wydaje właśnie na przejęcie Telewizji Polsat.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1043792_Wiecej_firm_zarobi_na_Plusie.html (dostęp płatny)

Klient nie może płacić za nic

Sławomir Wikariak

Dostawcy Internetu nie wolno domagać się zapłaty, gdy szwankował transfer danych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził regulamin spółki Virtual Line, która dostarcza Internet. Zastrzeżenia kontrolerów wzbudziły niektóre postanowienia umowy. Regulamin przewidywał m.in., że jeśli abonent nie płaci, to spółka ma prawo zablokować mu dostęp do Internetu. Jednocześnie klient był zobowiązany płacić za okres zawieszenia. Prezes UOKiK w decyzji zwrócił uwagę, że w praktyce oznaczałoby to obowiązek płacenia za nic.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1043669_Klient_nie_moze_placic_za_nic.html (dostęp płatny)

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku