Początek roku szkolnego nadal ważny dla operatorów

Publikacja: 05.09.2018 09:11

Operatorzy stacjonarni na szybkość łącza, komórkowi na oferty rodzinne, wszyscy na rabaty – branża telekomunikacyjna walczy o lojalność konsumentów w istotnym dla niej momencie roku.

Początek roku szkolnego to dla operatorów gorący okres pod względem marketingowym. To w tym czasie relatywnie duża część abonentów wybierała operatora, w tym operatora  dostępu do internetu, kupując u niego także urządzenia takie jak smartfon czy laptop.

W efekcie także teraz sporej (telekomy nie zdradzają jak licznej) grupie kończą się umowy. Dla firm to ostatni dzwonek, aby zadbać o abonenta rozważającego zmianę operatora.

Wabiki co do zasady są trzy: szybkie łącze, elastyczna umowa dla studenta albo pakiet usług z rabatem.

Batalię o zainteresowanie uczniów i rodziców rozpoczęły telekomy stacjonarne. Dla Orange Polska i UPC Polska nowy rok szkolny stał się okazją do wprowadzenia na reklamowe sztandary internetu o prędkości 1 Gb/s.

We wtorek dołączyła do nich Netia, operator stacjonarny z grupy Cyfrowy Polsat. Pokazując nową oprawę reklamową , w tym nowego bohatera, który przewijać będzie się w jej kampaniach (błękitny pająk mówiący głosem Czesława Mozila), postawiła „kropkę nad i” oferty kierowanej także do uczniów i ich rodziców.  Kampanie Netii, przygotowane (podobnie jak kreacje dla Grupy Cyfrowy Polsat) przez agencję Scholz & Friends, zachęcają do zakupu pakietu usług. Promują łącze 900 Mb/s czy nowe sportowe kanały Polsatu z Ligą Mistrzów włączone m.in. do oferty tego telekomu.

Netia nie ma w ofercie ani telefonów komórkowych, ani innych urządzeń konsumenckich. – Kierujemy klientów zainteresowanych takimi urządzeniami do salonów Plusa – mówi Karol Wieczorek, rzecznik Netii.

W Plusie zaś w tym roku, przynajmniej do tej pory, nie ma dużego wyboru komputerów. Telekom przygotował abonamenty z telefonem, proponując sześć miesięcy bez opłat.

Większy wybór laptopów w abonamencie z dostępem do internetu można znaleźć w ofercie Playa. Jak się dowiadujemy, nową propozycję tego rodzaju przedstawi także jeszcze w tym miesiącu T-Mobile.

Rosnąca konkurencja ze strony hipermarketów RTV/AGD proponujących urządzenia w systemie ratalnym sprawia jednak, że operatorom sprzedaje się komputery coraz trudniej.

Sprzedaż telefonu albo laptopa w umowie na 2–3 lata to tylko jeden ze sposobów telekomów na związanie klienta. Inny to sprzedaż kolejnych usług o różnym terminie wygasania.

W przypadku czysto mobilnych operatorów (takich jak Play i T-Mobile) jest to relatywnie trudne, ale nie niemożliwe. Dobrym przykładem tego, jak radzą sobie komórkowe sieci, są tzw. oferty rodzinne, w ramach których jedna osoba może zamówić wiele kart SIM dla członków rodziny lub znajomych.

W tym roku zarówno Play, jak i T-Mobile zdecydowały się na nową odsłonę rodzinnych ofert: nowość to możliwość dołączenia kolejnego użytkownika z czasem, a nie od razu.

Play wyszedł z taką propozycją pierwszy. Wymaga przy tym deklaracji, ile kart docelowo się kupi, a po pół roku zaczyna naliczać opłaty za wszystkie. T-Mobile przekonuje, że decyzję można podjąć w każdym momencie. Oba telekomy pozwalają połączyć pod jednym numerem PESEL do 10 kart SIM.

Operatorzy stacjonarni na szybkość łącza, komórkowi na oferty rodzinne, wszyscy na rabaty – branża telekomunikacyjna walczy o lojalność konsumentów w istotnym dla niej momencie roku.

Początek roku szkolnego to dla operatorów gorący okres pod względem marketingowym. To w tym czasie relatywnie duża część abonentów wybierała operatora, w tym operatora  dostępu do internetu, kupując u niego także urządzenia takie jak smartfon czy laptop.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu