Przegląd prasy – środa 19 grudnia

Publikacja: 19.12.2012 06:25

T-Mobile chce zarabiać na sprzedaży prasy w internecie

Michał Fura

Największy operator komórkowy w Polsce pracuje nad aplikacją, która wydatki na kupowane w sieci treści wydawców prasowych, gry czy muzykę będzie doliczać do rachunku za telefon. Szykuje się tym samym do wejścia na rynek płatnych treści w internecie. – Obecnie dostępne narzędzia są ograniczone. Z jednej strony mamy AppStore, z drugiej Google Play, ale klienci nie bardzo chcą w ten sposób kupować. Choćby z powodu konieczności udostępniania kart kredytowych – tłumaczy Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=434516 (dostęp płatny)

Telekomy szukają pieniędzy w mediach

Michał Fura

Wpływy sieci komórkowych maleją, ponieważ rynek jest już nasycony. Dlatego w walce o klientów operatorzy stawiają na najnowsze smartfony oraz tablety, a także na dostęp do mediów. Coraz większa konkurencja i kurczący się rynek zmuszają telekomy do szukania nowych źródeł przychodów. W przyszłym roku wpływy sieci komórkowych, jak szacuje firma badawcza Audytel, skurczą się o ok. 5 proc. To efekt dużego nasycenia rynku i wojen cenowych, które obniżają wpływy operatorów. Jedyny rosnący segment rynku – internet mobilny – stanowi na razie zaledwie 11 proc. przychodów.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=434494 (dostęp płatny)

Apple przegrał. Smartfony Samsunga będą jednak sprzedawane w USA

ARK

Amerykański sąd oddalił wniosek firmy Apple o wprowadzenie zakazu sprzedaży na terytorium USA smartfonów produkowanych przez koncern Samsung. Latem bieżącego roku sąd uznał, że w tych smartfonach skopiowano technologie stosowane przez producenta

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13069474,Apple_przegral__Smartfony_Samsunga_beda_jednak_sprzedawane.html

TVN: nadchodzi ciekawy i trudny rok

Magdalena Lemańska

Telewizyjna grupa będzie się reorganizować po zmianie struktury właścicielskiej i dalej walczyć z reklamowym kryzysem. Choć po licznych zawirowaniach pod koniec roku wycena akcji TVN wróciła do poziomu z pierwszych dni stycznia, inwestorów czeka zimny prysznic – uważają analitycy. Spółka ma przed sobą ciekawy, ale trudny 2013 rok. Zarówno z uwagi na jej wewnętrzną sytuację, jak i ogólną kondycję telewizyjnego rynku. Nie oznacza to jednak od razu, że TVN czeka rok zły.

http://www.parkiet.com/artykul/32,1297038-TVN-bedzie-walczyl-z-kryzysem.html

W przyszłym roku Telewizja Publiczna ma być na plusie

Magalena Wierzchowska

Przewiduje on ustabilizowanie sytuacji ekonomicznej publicznego nadawcy, nieujemny wynik finansowy i stopniową poprawę płynności finansowej. TVP, której prezesem jest Juliusz Braun, chce kontynuować stopniową restrukturyzację, ograniczać koszty przy dość zachowawczym planie przychodów, które mogą nie rosnąć w związku z trudną sytuacją na rynku reklamy. W tym roku TVP może mieć 180 mln zł straty, mimo że pierwotnie prognozowała jedynie 60 mln zł na minusie. Powodem — według zarządu TVP — są koszty transmisji EURO 2012 oraz igrzysk olimpijskich, podwójne nadawanie: cyfrowe i analogowe, oraz słaby rynek reklamowy.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138580# (dostęp płatny)

Portale społecznościowe sprzyjają firmom

Sylwia Wedziuk

Z portali społecznościowych nie korzysta 17 proc. internautów — wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. A szkoda, bo spośród tych, którzy korzystają, wielu wykorzystuje je jako źródło informacji na temat ciekawych promocji oraz ofert interesujących dla nich firm. To jedna z funkcji, którą pełnią portale dla 22 proc. ich użytkowników. Przede wszystkim jednak głównymi zaletami portali społecznościowych jest możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi oraz odnowienia znajomości.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138575# (dostęp płatny)

Handel ze wspomaganiem

Mirosław Konkel

Prawie 300 salonów sieci Play, należącej do spółki P4, korzysta z systemu Asseco Softlab ERP. Dzięki niemu placówki te mogą wymieniać z centralą firmy kluczowe informacje sprzedażowe w trybie on-line. I to — jak podkreślają — z zachowaniem wysokiego standardu i komfortu pracy użytkowników, najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych i niezawodności działania instalacji. Dostawcą narzędzia jest Asseco Business Solutions (BS), z którym P4 współpracuje od lat.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138546# (dostęp płatny)

Studenci lubią komórki i komunikatory

Mirosław Konkel

Co czwarty używa do tego narzędzi WWW: portali internetowych (15 proc.), e-maili i komunikatorów (po 4 proc.) — wynika z raportu „Student — istota społeczna. Komunikacja w erze nowych mediów”, opracowanego przez operatora telefonii internetowej muff i wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Dla prawie połowy badanych (45 proc.) ważne jest przebywanie w strefie bezpłatnego wi-fi. Nie zwraca na to uwagi tylko 11 proc. żaków. Za granicą podstawowymi mediami komunikacyjnymi polskich studentów są komunikatory WWW (50 proc.) i media społecznościowe (21 proc.). Aż 61 proc. respondentów nie używa tam komórek z powodu opłat roamingowych.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138547# (dostęp płatny)

Spam rzadszy, ale groźniejszy

Mirosław Konkel

Spadek ten może wynikać ze stopniowego odchodzenia od dystrybucji reklam za pośrednictwem wiadomości elektronicznych na rzecz banerów (pojawiających się na portalach społecznościowych i w serwisach kuponowych) oraz reklamy kontekstowej. Przybyło jednak szkodliwych e-maili — z 3 proc. do 3,9 proc., co stanowi kontynuację wcześniejszej tendencji.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138548# (dostęp płatny)

Smartfon pod kontolą

Mirosław Konkel

Szpital Św. Zofii w Warszawie zdecydował się na zakup urządzenia Unified Threat Management (UTM), zapewniającego bezpieczeństwo lokalnej sieci na wysokim poziomie. Do ochrony danych ten jeden z najstarszych ośrodków położniczo-ginekologicznych w stolicy wybrał FortiGate-200B, produkt firmy Fortinet. Wdrożenie obejmuje również zabezpieczenie bezprzewodowego dostępu do internetu, z którego korzystają pacjenci i personel placówki. — Codziennie cyberprzestępcy stosują coraz nowocześniejsze techniki do ataków i wyłudzania poufnych informacji. Przejmują kontrolę już nie tylko nad podłączonymi do internetu komputerami stacjonarnymi, ale również nad sprzętem przenośnym. Nic dziwnego, że stoimy przed koniecznością ciągłej modernizacji zabezpieczeń. Szpitale muszą zapewniać wysoki poziom ochrony danych pacjentów i historii ich chorób, które są przechowywane w sieciach komputerowych — podkreśla Paweł Frączak, kierownik sekcji informatyki w Szpitalu Specjalistycznym Św. Zofii w Warszawie.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138553# (dostęp płatny)

Miasto inwestuje w rozwój sieci

Mirosław Konkel

Urząd Miasta Elbląg ogłosił przetarg na rozbudowę miejskiej sieci szerokopasmowej (MSS). Wartość inwestycji to 3 mln złotych, z czego 2,5 mln to dofinansowanie unijne. Przedsięwzięcie polega na wykonaniu dokumentacji projektowej rozbudowywanej sieci, a następnie: kanalizacji kablowej na potrzeby przyłączy telekomunikacyjnych MSS w Elblągu do nowych punktów dostępowych oraz łączników teletechnicznych, a także linii optotelekomunikacyjnych dostępowych łączących powstające punkty logiczne sieci z istniejącą strukturą MSS, linii optotelekomunikacyjnych łączników dystrybucyjnych oraz wyposażenie ich w urządzenia aktywne, adaptacji pomieszczeń w wyznaczonych obiektach na potrzeby punktów dostępowych MSS.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138557# (dostęp płatny)

Damski smartfon Prestigio

Mirosław Konkel

Śnieżnobiała obudowa i eleganckie etui mają zwrócić na to urządzenie uwagę kobiet. Ale to nie jedyny wyróżnik PAP4300 — smartfon ten obsługuje dwie karty SIM, ma mocny procesor o taktowaniu zegara 1GHz i dotykowy wyświetlacz (4,3″) o rozdzielczości WVGA z wbudowaną matrycą IPS odwzorowującą 16 mln kolorów. Jest także wyposażony w aparat fotograficzny o matrycy 5 MPx z funkcją autofocus oraz frontową kamerkę o rozdzielczości 0,3 MPx do obsługi rozmów wideo.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138560# (dostęp płatny)

Samsung legalny w USA

DI

Latem sąd uznał, że skopiowano w nich technologie stosowane przez producenta iPhone’a, a Apple’owi przyznał 1,05 mld USD odszkodowania. Ponadto Apple wniósł o zakaz sprzedaży 26 modeli smartfonów Samsunga. Jednak wczoraj sąd uznał, że Apple nie przedstawił wystarczających dowodów, by wykazać, iż opatentowane przez niego rozwiązania zwiększają popyt na iPhone’a.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138615# (dostęp płatny)

Internauci niechętnie płacą za treści w sieci

Magdalena Lemańska

Tak wynika z najnowszego raportu brytyjskiego Ofcomu. Polska plasuje się w nim w ogonie społeczeństw korzystających z sieci przez urządzenia mobilne. Słabo wypadamy też, jeśli chodzi o zasięg technologii 3G.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1174927_Internauci_niechetnie_placa_za_tresci_w_sieci.html (dostęp płatny)

Nadzieje na sukces Lumii

p.r.

Akcje Nokii zyskały w Helsinkach prawie 7,7 proc. Inwestorzy mają nadzieję na sukces rynkowy nowej odsłony smartfonu Lumia – zwłaszcza w kluczowym okresie przed świętami.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1174939_Nadzieje_na_sukces_Lumii.html (dostęp płatny)

Sojusz konkurentów w mobilnej aplikacji Zamów Zakupy

Aleksandra Stanisławska

Alma24.pl, Frisco.pl i A.pl znalazły się na wspólnej platformie zakupowej, dostępnej przez smartfona. Trzej wielcy rywale na polskim internetowym rynku spożywczym zjednoczeni w jednym projekcie – tak stało się w aplikacji mobilnej Zamów Zakupy stworzonej przez polską firmę Listonic. Pomysł jest nowy – nikt w Polsce podobnej unii nie zawiązał, a na świecie istnieje tylko kilka podobnych aplikacji.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1174925_Sojusz_konkurentow_w_mobilnej_aplikacji_Zamow_Zakupy.html (dostęp płatny)

Internet potwierdza swą moc

Internetowy komunikator GG, do niedawna znany jako Gadu-Gadu, to nowy lider mocy wśród polskich marek w usługach. Dopiero szósty w zestawieniu brand to przedstawiciel tradycyjnego sektora.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1174804_Internet_potwierdza_swa_moc.html (dostęp płatny)

Plus wygrał o włos

Plus, marka sieci komórkowej prowadzonej przez Polkomtel, utrzymała pierwsze miejsce, wygrywając z marką Play firmy P4, ale różnica między nimi to zaledwie kilka dziesiętnych punktu. Mało brakowało, a w tym roku w rankingu „Rzeczpospolitej” w kategorii moc marki telekomunikacyjnej przyznane byłyby dwie pierwsze nagrody. Niemal identyczną liczbę punktów (około 571) uzyskały w nim dwa brandy. Oba też zwiększyły swą moc w porównaniu z minionym roku. Tyle tylko, że wicelider rankingu, Play, zwiększył ją bardziej.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1174802_Plus_wygral_o_wlos.html (dostęp płatny)

Nie ma mocnych na Allegro

Aukcyjny potentat to nie tylko lider sprzedaży internetowej, ale również najmocniejsza od lat marka w kategorii handel.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1174805_Nie_ma_mocnych_na_Allegro.html (dostęp płatny)

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10