Play w I kw. 2013: ponad 400 tys. kart SIM

Podczas gdy trzy duże sieci komórkowe już prawie nie rosną, Play przez pierwsze trzy miesiące 2013 r. zdobył 400 tys. aktywnych kart SIM. Ma ich już w bazie 9,1 mln.

Publikacja: 18.04.2013 13:51

225 tys. nowe karty w statystykach telekomu, którego usługi promują celebryci, to karty działające w systemie pre-paid. Według danych podanych dziś przez telekom, na koniec marca obsługiwał on w efekcie 4 mln klientów kontraktowych (post-paid) i  około 5,1 mln użytkowników usług pre-paid.

Firma sądzi, że jej udział w rynku wzrósł do ponad 16 proc., co oznacza, że liczba aktywnych kart wszystkich operatorów komórkowych w kraju w I kw. br. zbliżała się do 57 mln.

Dynamicznie zwiększała się liczba klientów biznesowych telekomu: wyniosła na koniec marca ponad 1,2 mln, o 100 proc. w porównaniu z I kwartałem 2012 r. i o około 9 proc. w porównaniu ze stanem na koniec grudnia.

Według przedstawicieli spółki, liczba użytkowników dedykowanej usługi mobilnego Internetu telekomu (Play Online) nie zmieniła się wobec stanu na koniec roku. Spółka nie walczy o abonentów tej usługi. Ponieważ czekają ją w tym roku spore wydatki, nie obciąża bilansu zakupami sprzętu elektronicznego, szczególnie tego z najwyższej półki. Nie bije się z T-Mobile, który przyciąga abonentów laptopami i tabletami w sprzedaży ratalnej.

Play odbiera nadal klientów pozostałym sieciom. Spośród kart SIM, które powiększyły statystyki operatora, 198 tys. to użytkownicy, którzy przenieśli do sieci swój numer (po uwzględnieniu liczby oddanych numerów). W sumie Play przyjął w I kw. br. 220 tys. numerów, czyli około 65 proc. wszystkich przeniesionych przez klientów operatorów i o około 20 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Widzimy kontynuację trendów z poprzednich lat, był może pierwszy kwartał tego roku był nawet lepszy – mówił Bartosz Dobrzyński, członek zarządu Play.

Joergen Bang Jensen, prezes P4 nie zdradził poziomu przychodów operatora w minionym kwartale.

– Wygląda to dobrze – powiedział jedynie.

Według niego, ARPU operatora jest nadal nieco niższe niż średnia na rynku, ale wprowadzenie ofert z Formułą 4.0 wpłynęło na nie – zgodnie z oczekiwaniami – pozytywnie. Liczby klientów korzystających z planów Formuła 4.0 nie ujawniono, ale podano, że w I kwartale br. wybierało je 10 proc. klientów kontraktowych. Zaś 75 proc. nowych klientów kupuje smartfony. Najlepiej sprzedają się wcale nie te najnowsze i najdroższe, ale właśnie te ze średniej i najniższej półki cenowej. Do swoich hitów Play zalicza Nokię Asha 300, LG L5, Sony Xperię J i Samsunga Galaxy S III.

– Podtrzymujemy nasze szacunki co do wzrostu przychodów operatorów z usług – mówił prezes Playa.

Pod koniec grudnia polski challanger prognozował, że w 2013 r. wpływy te urosną o 300 mln zł do 18,9 mld zł.

Poziom wpływów wszystkich telekomów komórkowych będzie zaś pod presją spadających silnie stawek hurtowych. Można nawet przypuszczać, że w tym roku Play zanotuje podobny wynik jak w roku 2012.

Zarząd P4 poinformował dziś też, że zakończył rozmowy z bankami w sprawie finansowania zapłaty za rezerwacje częstotliwości z zakresu 1800 MHz. Bang-Jensen nie ujawnił nazw instytucji, które obecnie finansują spółkę. Powiedział tylko, że jest ich kilka.

– Jesteśmy bardzo blisko planów założonych 7 lat temu  – mówił Bang-Jensen. Operacyjną działalność spółka należąca do islandzkiego miliardera Thora Bjorgolfssona oraz greckiego biznesmena Panosa Germanosa zaczęła 6 lat temu. Ubiegły rok zakończyła z 3,4 mld zł przychodów i 1,2 mld zł EBITDA.

225 tys. nowe karty w statystykach telekomu, którego usługi promują celebryci, to karty działające w systemie pre-paid. Według danych podanych dziś przez telekom, na koniec marca obsługiwał on w efekcie 4 mln klientów kontraktowych (post-paid) i  około 5,1 mln użytkowników usług pre-paid.

Firma sądzi, że jej udział w rynku wzrósł do ponad 16 proc., co oznacza, że liczba aktywnych kart wszystkich operatorów komórkowych w kraju w I kw. br. zbliżała się do 57 mln.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu