KOMENTARZ: Apple spolszczony i tajemniczy

Poprzedniej w nocy znienacka wystartował w Polsce iTunes ze sprzedażą muzyki, a 10 dni wcześniej otwarty został polski Apple Online Store. Po latach traktowania naszego rynku jak mało funkcjonalny mebel Apple polszczeje w zawrotnym tempie.

Publikacja: 30.09.2011 08:17

Wszelkie rynkowe działania koncernu z logo jabłuszka owiane są tajemnicą i obwarowane upartym milczeniem jego przedstawicieli. Nawet terminów premier poszczególnych flagowych produktów tej firmy musimy się sami domyślać. Irytujące, prawda?

Ale, o dziwo, ten system działa! Kto nie wierzy, niech zajrzy do serwisów poświęconych nowym technologiom, w których spekulacje na temat daty ukazania się na rynku iPhone’a 5 trwały co najmniej od początku sierpnia. Na marginesie: nowy iPhone ukaże się 4 października. To chyba jasne, że nikt z oficjeli Apple’a tego otwarcie nie powiedział – domysły na ten temat wynikają z terminu konferencji wyznaczonego na ten właśnie dzień.

Tak, oczywiście wszyscy wiemy, że ta mglista niedookreśloność i tajemniczość, to nieodłączne elementy wizerunku producenta iPhone’ów i iPadów. Tylko że kiedy o uruchomieniu tak upragnionej w naszym kraju usługi jak muzyka z iTunes dowiadujemy się dzięki… zmianie regulaminu tego sklepu, to nasuwa się pytanie: po co?

Po co starannie ukrywać moment spolszczenia usługi, której popularność przynosi Apple’owi wymierne korzyści? Przez iTunes firma sprzedała do tej pory 15 mld utworów, co w samym tylko pierwszym kwartale 2011 roku przyniosło jej 1,4 mld dol. przychodu. Wraz z Polską zaszczytu przyłączenia do kręgu użytkowników iTunes dostąpiło jeszcze 10 krajów, w tym Czechy, Węgry, Litwa i Bułgaria. Teraz klub ten liczy już 25 państw.

Po co opóźniać moment, w którym nowi użytkownicy na dobre dobiorą się do oferowanej przez Apple’a muzyki i zostawią w kasie firmy okrągłe sumy?

Odpowiedź jest prosta: aby zachować fason i pozwolić rozwijać się legendzie. Prędzej czy później (raczej prędzej) i tak wszyscy zainteresowani trafią do rodzimej wersji iTunes i się w niej rozsmakują. Apple zachowa image Królowej Śniegu, a i tak zgarnie swoje.

No cóż, i ja skorzystam z tej usługi. Mimo że nie lubię zarozumialstwa.

Wszelkie rynkowe działania koncernu z logo jabłuszka owiane są tajemnicą i obwarowane upartym milczeniem jego przedstawicieli. Nawet terminów premier poszczególnych flagowych produktów tej firmy musimy się sami domyślać. Irytujące, prawda?

Ale, o dziwo, ten system działa! Kto nie wierzy, niech zajrzy do serwisów poświęconych nowym technologiom, w których spekulacje na temat daty ukazania się na rynku iPhone’a 5 trwały co najmniej od początku sierpnia. Na marginesie: nowy iPhone ukaże się 4 października. To chyba jasne, że nikt z oficjeli Apple’a tego otwarcie nie powiedział – domysły na ten temat wynikają z terminu konferencji wyznaczonego na ten właśnie dzień.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G