Reklama

KOMENTARZ: Apple spolszczony i tajemniczy

Poprzedniej w nocy znienacka wystartował w Polsce iTunes ze sprzedażą muzyki, a 10 dni wcześniej otwarty został polski Apple Online Store. Po latach traktowania naszego rynku jak mało funkcjonalny mebel Apple polszczeje w zawrotnym tempie.

Publikacja: 30.09.2011 08:17

Wszelkie rynkowe działania koncernu z logo jabłuszka owiane są tajemnicą i obwarowane upartym milczeniem jego przedstawicieli. Nawet terminów premier poszczególnych flagowych produktów tej firmy musimy się sami domyślać. Irytujące, prawda?

Ale, o dziwo, ten system działa! Kto nie wierzy, niech zajrzy do serwisów poświęconych nowym technologiom, w których spekulacje na temat daty ukazania się na rynku iPhone’a 5 trwały co najmniej od początku sierpnia. Na marginesie: nowy iPhone ukaże się 4 października. To chyba jasne, że nikt z oficjeli Apple’a tego otwarcie nie powiedział – domysły na ten temat wynikają z terminu konferencji wyznaczonego na ten właśnie dzień.

Tak, oczywiście wszyscy wiemy, że ta mglista niedookreśloność i tajemniczość, to nieodłączne elementy wizerunku producenta iPhone’ów i iPadów. Tylko że kiedy o uruchomieniu tak upragnionej w naszym kraju usługi jak muzyka z iTunes dowiadujemy się dzięki… zmianie regulaminu tego sklepu, to nasuwa się pytanie: po co?

Po co starannie ukrywać moment spolszczenia usługi, której popularność przynosi Apple’owi wymierne korzyści? Przez iTunes firma sprzedała do tej pory 15 mld utworów, co w samym tylko pierwszym kwartale 2011 roku przyniosło jej 1,4 mld dol. przychodu. Wraz z Polską zaszczytu przyłączenia do kręgu użytkowników iTunes dostąpiło jeszcze 10 krajów, w tym Czechy, Węgry, Litwa i Bułgaria. Teraz klub ten liczy już 25 państw.

Po co opóźniać moment, w którym nowi użytkownicy na dobre dobiorą się do oferowanej przez Apple’a muzyki i zostawią w kasie firmy okrągłe sumy?

Reklama
Reklama

Odpowiedź jest prosta: aby zachować fason i pozwolić rozwijać się legendzie. Prędzej czy później (raczej prędzej) i tak wszyscy zainteresowani trafią do rodzimej wersji iTunes i się w niej rozsmakują. Apple zachowa image Królowej Śniegu, a i tak zgarnie swoje.

No cóż, i ja skorzystam z tej usługi. Mimo że nie lubię zarozumialstwa.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama