Zadyszka na rynku tabletów

W ubiegłym roku sprzedało się na świecie o 10 proc. tabletów mniej niż rok wcześniej. W dół rynek ciągną tradycyjne modele. Popyt na te z doczepianymi klawiaturami rośnie w ogromnym tempie.

Publikacja: 04.02.2016 16:25

Zbiorcze dane IDC potwierdzają, że rynek tradycyjnych tabletów najwyraźniej już się mocno nasycił. W całym 2015 roku globalnie sprzedało się według tej firmy 206,8 mln tabletów, o 10,1 proc. mniej niż w 2014 rokiem. Sam czwarty kwartał wypadł jeszcze gorzej, bo kupionych zostało wtedy 65,9 mln tabletów, a to o 13,7 proc. miej niż przed rokiem w tym samym czasie.

W skali całego roku najmocniej tąpnęła sprzedaż urządzeń Asusa. Obniżyła się rok do roku o 39,9 proc. do 7,1 mln. Spory spadek zaliczył też Apple – sprzedaż iPadów obniżyła się o 22 proc. do  49,6 mln sztuk. O 16,1 proc. spadła sprzedaż tabletów Samsunga (do 33,4 mln), Lenovo utrzymało sprzedaż z 2014 roku (11,2 mln), a chińskie Huawei zwiększyło sprzedaż ponaddwukrotnie do 6,5 mln sztuk.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa