Reklama

Telefonica zdobywa największy rynek telekomunikacyjny Ameryki Południowej

Przejmując za 7,5 mld euro Vivo, największego brazylijskiego operatora komórkowego mającego 55 mln klientów, hiszpańska Telefonica otworzyła sobie drogę do podbicia największego rynku Ameryki Południowej, na którym firma do tej pory obecna była tylko częściowo.

Publikacja: 30.07.2010 09:26

Logo operatora Vivo

Logo operatora Vivo

Foto: ROL

[b]Telefonica[/b] weszła w posiadanie [b]Vivo[/b], największego mobilnego operatora w Brazylii, odkupując od [b]Portugal Telecom[/b] 50 proc. udziałów w [b]Brasilcel[/b], który kontroluje 60 proc. Vivo.

Choć wartość transakcji nie została ujawniona, nieoficjalne doniesienia mówią o sumie około 7,5 mld euro. Ostatecznie potwierdzona przedwczoraj, w środę, transakcja oznacza że Telefonica uzyskuje w Brazylii bardzo potrzebną firmie platformę świadczenia usług konwergentnych. Hiszpański telekom bowiem oferuje zróżnicowane usługi naziemne i mobilne na wszystkich rynkach, na których jest obecny – za wyjątkiem Brazylii, największego kraju Ameryki Południowej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama