Telefonica zdobywa największy rynek telekomunikacyjny Ameryki Południowej

Przejmując za 7,5 mld euro Vivo, największego brazylijskiego operatora komórkowego mającego 55 mln klientów, hiszpańska Telefonica otworzyła sobie drogę do podbicia największego rynku Ameryki Południowej, na którym firma do tej pory obecna była tylko częściowo.

Publikacja: 30.07.2010 09:26

Logo operatora Vivo

Logo operatora Vivo

Foto: ROL

[b]Telefonica[/b] weszła w posiadanie [b]Vivo[/b], największego mobilnego operatora w Brazylii, odkupując od [b]Portugal Telecom[/b] 50 proc. udziałów w [b]Brasilcel[/b], który kontroluje 60 proc. Vivo.

Choć wartość transakcji nie została ujawniona, nieoficjalne doniesienia mówią o sumie około 7,5 mld euro. Ostatecznie potwierdzona przedwczoraj, w środę, transakcja oznacza że Telefonica uzyskuje w Brazylii bardzo potrzebną firmie platformę świadczenia usług konwergentnych. Hiszpański telekom bowiem oferuje zróżnicowane usługi naziemne i mobilne na wszystkich rynkach, na których jest obecny – za wyjątkiem Brazylii, największego kraju Ameryki Południowej.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa