Reklama
Rozwiń
Reklama

Telefonica zdobywa największy rynek telekomunikacyjny Ameryki Południowej

Przejmując za 7,5 mld euro Vivo, największego brazylijskiego operatora komórkowego mającego 55 mln klientów, hiszpańska Telefonica otworzyła sobie drogę do podbicia największego rynku Ameryki Południowej, na którym firma do tej pory obecna była tylko częściowo.

Publikacja: 30.07.2010 09:26

Logo operatora Vivo

Logo operatora Vivo

Foto: ROL

[b]Telefonica[/b] weszła w posiadanie [b]Vivo[/b], największego mobilnego operatora w Brazylii, odkupując od [b]Portugal Telecom[/b] 50 proc. udziałów w [b]Brasilcel[/b], który kontroluje 60 proc. Vivo.

Choć wartość transakcji nie została ujawniona, nieoficjalne doniesienia mówią o sumie około 7,5 mld euro. Ostatecznie potwierdzona przedwczoraj, w środę, transakcja oznacza że Telefonica uzyskuje w Brazylii bardzo potrzebną firmie platformę świadczenia usług konwergentnych. Hiszpański telekom bowiem oferuje zróżnicowane usługi naziemne i mobilne na wszystkich rynkach, na których jest obecny – za wyjątkiem Brazylii, największego kraju Ameryki Południowej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama