Przegląd prasy – poniedziałek 10 grudnia

Publikacja: 10.12.2012 06:11

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Polskie firmy zaczynają spamować świat

Sylwia czubkowska

Co czterdziesty śmieciowy e-mail pochodzi z naszego kraju. Już nie tylko Nigeria może być niedługo sławna z powodu spamu. Dzień w dzień, nawet w święta, z polskich komputerów na cały świat rozsyłanych jest kilkaset tysięcy niechcianych i czasem niebezpiecznych e-maili. Rodzimych wiadomości śmieciowych jest naprawdę dużo – jak wynika z raportu firmy analitycznej Sophos, w ciągu roku polscy użytkownicy wyprodukowali aż 2,77 proc. globalnego spamu. A to daje nam 10. miejsce na świecie. Mimo iż mamy o wiele mniej internautów i komputerów niż np. USA, Indie czy Rosja, to gonimy je pod tym względem. A nawet wyprzedziliśmy o wiele większe od nas Chiny.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=433345 (dostęp płatny)

E-myto pod lupą NIK

Piotr Szymniak

Najwyższa Izba Kontroli sprawdza Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Inspektorzy oceniają wdrażanie elektronicznego systemu poboru opłat za przejazd drogami płatnymi, czyli tzw. e-myta. System został uruchomiony w lipcu ubiegłego roku. Do tej pory za jego pomocą udało się ściągnąć 1,2 mld zł. To więcej, niż wydano na jego uruchomienie, ale nadal system poboru e-myta jest bardzo źle oceniany przez firmy transportowe. Głównie z uwagi na dużą liczbę kar, których zasadność i wysokość są kwestionowane, ale także niejasne prawo i zasady działania samego systemu informatycznego.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=433251 (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

E-sklepy powalczą o internet

Magdalena Wierzchowska

Giganci polskiego e-handlu łączą siły w walce o kształt rynku internetowego. Zakładają izbę, która chce mieć docelowo zasięg międzynarodowy. Sklepy internetowe przeżywają teraz przedświąteczne oblężenie. Ich właściciele postanowili się zjednoczyć, by lepiej dbać o swoje interesy. Największe firmy sektora e-commerce stworzyły Izbę Gospodarki Elektronicznej, czyli e-Izbę, która ruszy na początku 2013 roku.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137963# (dostęp płatny)

Samsung zacumuje w Łodzi

MAG

Południowokoreański koncern otwiera trzecie centrum badawczo-rozwojowe w Polsce. W lutym ruszy ośrodek w Łodzi. Będzie się zajmować badaniami nad oprogramowaniem do odbiorników telewizji cyfrowej i urządzeń mobilnych. W Warszawie Samsung ma centrum, w którym przez ostatni rok podwoił liczbę inżynierów do tysiąca. W 2011 r. ruszył bliźniaczy ośrodek w Poznaniu. Zatrudnia sto osób, a będzie ich dwukrotnie więcej.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137968# (dostęp płatny)

Internet nie zastąpi człowieka

Krysztof Inglot

Portale społecznościowe i elektroniczne narzędzia rekrutacyjne miały się stać najlepszą i najszybszą metodą na zebranie dużej liczby informacji o kandydacie do pracy, ale nie zdołały przejąć roli rekrutera. Człowiek jest niezastąpiony dla skutecznej rekrutacji. Nadzieje środowiska HR na zbawienny wpływ internetu na zautomatyzowanie przedsięwzięć rekrutacyjnych okazały się zbyt wygórowane. Powodów jest wiele — po pierwsze: jedynie człowiek potrafi najrzetelniej ocenić prawdomówność kandydata i wiarygodność podanych przez niego informacji.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137996# (dostęp płatny)

Przymierzanie butów w sieci

Anna Pronińska

Obuwie wciąż jest jednym z najrzadziej kupowanych produktów online. Jednak 58 proc. internautów z Polski deklaruje, że co najmniej raz się na taki zakup skusiło. To nieco więcej, niż zadeklarowali konsumenci w Wielkiej Brytanii (52 proc.) oraz Francji, we Włoszech, w Hiszpanii czy Holandii (między 30 proc. a 40 proc.) — wynika z badań francuskiej firmy Sarenza, sprzedającej obuwie i torebki online, która przepytała przez internet 500 osób powyżej 18. roku życia w każdym z badanych krajów. Firma w kwietniu otworzyła w Polsce e-sklep.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137972# (dostęp płtany)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Znaki czasów

Tomasz Świderek

Wpis na Facebooku, który polubiło 279 osób, udostępniło na swoich profilach 36 osób i który uzyskał dwa komentarze, może być przyczyną sporych kłopotów Reeda Hastingsa, prezesa notowanej na Nasdaq spółki Netflix. We wpisie z 3 lipca prezes podzielił się z 244 tys. osób śledzących wówczas jego działalność na Facebooku radością z tego, że zajmująca się płatnym udostępnianiem treści wideo w Internecie spółka po raz pierwszy w historii w czerwcu miała ponad miliard godzin transmisji.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1173810_Znaki_czasow.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Polskie firmy zaczynają spamować świat

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość