Tak można podsumować zalecenia dla branży telekomunikacyjnej, jakie przedstawił [b]prof. Josep Valor[/b] z barcelońskiej [b]IESE Business School[/b] podczas dzisiejszych Innovations Days zorganiowanych przez grupę [b]Telekomunikacji Polskiej[/b] oraz [b]Alcatel-Lucent Polska[/b].
Prof.Josep Valor wskazywał, że najwięcej profitów z szybko rozwijającej się globalnej telekomunikacji czerpią wydawcy internetowi, czy operatorzy wielkich platform społecznościowych, jak [b]Google, Facebook, YouTube i Yahoo![/b] Efektwyne modele biznesowe wypracował również Apple, wprowadzając na rynek iPhone’a powiązanego z ekosystemem produktów [b]Apple[/b] (Mac, iTunes, AppStore itp.) Zdaniem Josepa Valora, chociaż operatorzy telekomunikacyjni zapewniają medium trasmisyjne dla tego ekosystemu, to nie czerpią z niego żadnych bezpośrednich korzyści ekonomicznych. Więcej szans daje im, zdaniem prof. Valora, otwarta platforma systemu Android, jednak i na Google’a operatorzy powinni uważać: – To może być wilk w owczej skórze – mówił.