Reklama

Przyszłość telekomunikacji: transmisje live plus narzędzia społecznościowe

Publikacja: 16.09.2010 12:08

Tak można podsumować zalecenia dla branży telekomunikacyjnej, jakie przedstawił [b]prof. Josep Valor[/b] z barcelońskiej [b]IESE Business School[/b] podczas dzisiejszych Innovations Days zorganiowanych przez grupę [b]Telekomunikacji Polskiej[/b] oraz [b]Alcatel-Lucent Polska[/b].

Prof.Josep Valor wskazywał, że najwięcej profitów z szybko rozwijającej się globalnej telekomunikacji czerpią wydawcy internetowi, czy operatorzy wielkich platform społecznościowych, jak [b]Google, Facebook, YouTube i Yahoo![/b] Efektwyne modele biznesowe wypracował również Apple, wprowadzając na rynek iPhone’a powiązanego z ekosystemem produktów [b]Apple[/b] (Mac, iTunes, AppStore itp.) Zdaniem Josepa Valora, chociaż operatorzy telekomunikacyjni zapewniają medium trasmisyjne dla tego ekosystemu, to nie czerpią z niego żadnych bezpośrednich korzyści ekonomicznych. Więcej szans daje im, zdaniem prof. Valora, otwarta platforma systemu Android, jednak i na Google’a operatorzy powinni uważać: – To może być wilk w owczej skórze – mówił.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama