UOKIK skierował koncentrację Vectry i Multimediów do drugiego etapu

Publikacja: 25.09.2018 13:58

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał do drugiego etapu postępowanie z wniosku Vectry o zgodę na przejęcie Multimedia Polska. To oznacza, że telewizje kablowe (numer 2 i 3 pod względem liczby abonentów) mogą czekać jeszcze cztery miesiące na decyzję urzędu, nie licząc czasu na odpowiedzi na dodatkowe pytania.

Workowa decyzja UOKIK nie jest niespodzianką, jako że Vectra i Multimedia konkurują w wielu miastach. Urząd podaje, że w 39 miastach każda z firm oferuje usługi płatnej telewizji, a w 45 – szerokopasmowego dostępu do internetu. Z informacji przedstawionych przez przedsiębiorców wynika, że transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach.

Dla porównania, gdy jeszcze kilka miesięcy temu UPC Polska próbowało przejąć Multimedia urząd podał, że transakcja mogłaby doprowadzić do znaczącego wzmocnienia pozycji przejmującego w 15 miastach. Dokładnych danych na ten temat nie ujawniono.

Jak pisaliśmy, UPC proponowało UOKIK-owi ustępstwa w postaci wydzielenia do osobnej firmy i sprzedaży na rzecz innego podmiotu sieci wraz z abonentami w kilku miastach. Do transakcji nie doszło ponieważ UPC oczekiwało od sprzedających obniżenia ceny wobec pierwotnie ustalonych 3 mld zł (kwota obejmowała dług), a właściciele Multimediów nie byli na to przygotowani. Ostatecznie UPC cofnęło wniosek.

W przypadku UPC i Multimediów druga faza postępowania trwała 10 miesięcy, a od złożenia wniosku o zgodę na koncentrację do jego wycofania minął ponad rok.

Konsolidacja sieci kablowych może przybliżyć sieci komórkowe takie jak T-Mobile czy Play Communications do decyzji o zaangażowaniu w ten segment.

Coraz częściej słychać w branży TMT w Polsce, że T-Mobile może jednak najpierw kupić UPC Polska, a decyzje Liberty Global, właściciela UPC o sprzedaży firm w regionie Europy Środkowowschodniej na rzecz Vodafone mogły mieć związek z wycofaniem się jej z rozmów o Multimediach.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń