Przegląd prasy – wtorek 16 kwietnia

Publikacja: 16.04.2013 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

400 tysięcy Polaków do wzięcia

Jacek Uryniuk

Banki, firmy telekomunikacyjne i organizacje płatnicze ruszają do boju o portfele Polaków. A dokładnie – o mobilne portfele ok. 400 tys. osób, bo na tyle szacowana jest liczba osób płacących za zakupy komórkami. Największe banki, które dotychczas wraz z operatorami telekomunikacyjnymi i kart pracowały nad systemem mobilnych płatności w oparciu o technologię NFC, zmieniły strategie. Przestały wierzyć, że karta bankowa zintegrowana z kartą SIM telefonu stanie się standardem.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=446476 (dostęp płatny)

Płatnicza rewolucja

Łukasz Wilkowicz

Kilkanaście lat temu najpopularniejszym sposobem na płacenie kartą było odbicie na kalce numeru karty w „żelazku” i podpisanie papierowego kwitka. Dziś pod względem płatności jesteśmy w zupełnie innej epoce. Bez żadnej przesady można powiedzieć, że mamy za sobą prawdziwą rewolucję. A jej kolejne odsłony rozgrywają się na naszych oczach. Czy będziemy potrzebowali do tego komórki?

Play kusi małe i średnie firmy. Konkurenci reagują

Michał Fura

Telekomunikacja Play znowu przyspiesza. Czwarty do wielkości operator komórkowy wprowadza nowe oferty dla firm.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=446461 (dostęp płatny)

Samsung zachęci klientów salonami

Handel Samsung rzuca wyzwanie firmom Apple i Sony. Tak jak one zaczyna inwestować we własne salony sprzedaży ze sprzętem

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=446466 (dostęp płatny)

Ostra walka o standard płatności i pieniądze z mobilnych transakcji

Banki chcą wypchnąć Visę, MasterCard i operatorów komórkowych z rynku transakcji bezgotówkowych

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=446465 (dostęp płatny)

Jakie zmiany do umowy może wprowadzać operator sieci telewizyjnych

Podwyższenie opłaty bez uprzedzenia czy obniżenie zawartości pakietu programów z dnia na dzień to przykłady niedozwolonych praktyk rynkowych

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=446409 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Play liczy, że liczba przenoszących numer wzrośnie o 20 proc.

WOJ, ISBnews

P4, operator sieci Play, liczy, że w całym 2013 r. liczba przenoszących numer do tej sieci wzrośnie o jedną piątą – o tyle samo, co w ciągu pierwszych trzech miesięcy –  poinformował Bartosz Dobrzyński z zarządu spółki. W pierwszym kwartale 2013 roku numer do sieci Play przeniosło ponad 220 tys. klientów konkurencyjnych sieci. To o jedną piątą więcej niż w ostatnich trzech miesiącach 2012 r. Najwięcej numerów sieć przyjęła od T-Mobile. Aż 80 proc. numerów trafiło do taryf abonamentowych Play. Łącznie w pierwszym kwartale prawie 400 tys. numerów zmieniło operatora – szacuje Play.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13743985,Play_liczy__ze_liczba_przenoszacych_numer_wzrosnie.html#ixzz2QbIUZqzf

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Sprzedaż komputerów mocno spadła

Mariusz Gawrychowski

Dramat, pogrom, najczarniejszy scenariusz, koniec ery komputerów — to tylko niektóre komentarze po publikacji globalnych danych o sprzedaży komputerów w pierwszym kwartale tego roku. Według firmy analitycznej IDC, spadła ona aż o 14 proc. rok do roku (nabywców znalazło ponad 76 mln sztuk urządzeń). To największe kwartalne tąpnięcie w historii. Globalne trendy są widoczne także w Polsce. — Sprzedaż komputerów na polskim rynku także spada — mówi Damian Godos, analityk polskiego oddziału IDC.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145051# (dostęp płatny)

Kosztowna nauczka dla nC+

Magdalena Wierzchowska

„Nie ma większego nieszczęścia niż niedocenianie przeciwnika” — pisał Lao Tse 2,6 tys. lat temu. Tę maksymę powinni wziąć sobie do serca menedżerowie nC+, którzy jeszcze trzy tygodnie temu twierdzili, że Cyfrowy Polsat nie jest dla nich żadną konkurencją. Wszystko wskazuje na to, że nową ofertą połączonej platformy sprawili prezent spółce, kierowanej przez Dominika Libickiego.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145045# (dostęp płatny)

Płatność kartą bez terminalu

redakcja

Payleven, obecny na polskim rynku od października zeszłego roku operator płatności mobilnych, umożliwia przedsiębiorcom akceptację kart płatniczych za pomocą smartfona lub tabletu. Teraz wprowadza nowe rozwiązania. Jednym z nich jest możliwość utworzenia i obsługi subkont. Sprzedawca może podłączyć do jednego konta wiele czytników, co pozwoli na założenie np. filiom dedykowanych subkont. Wszystkie subkonta są zarządzane z poziomu aplikacji mobilnej.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145018# (dostęp płatny)

Apple i Samsung są bez szans

OSZ

Urządzenia firmy Karbonn (powyżej) kosztują od 3,6 tys. rupii indyjskich (66 USD), a Micromaksu (poniżej) od 4 tys. rupii, podczas gdy najtańszy smartfon sygnowany znaczkiem Apple’a iPhone 4 kosztuje aż 26,5 tys. rupii, a Galaxy Y Duos Lite Samsunga ponad 6,1 tys. rupii. Cena ma w Indiach duże znaczenie, bo to kraj, w którym około 800 mln ludzi żyje za mniej niż 2 USD dziennie.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145063# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Globalne wpływy z internetowego wideo skoczyły o 60 procent

Magdalena Lemańska

Według firmy badawczej ABI Research w ubiegłym roku przychody takich serwisów sięgnęły 8 miliardów dolarów. I wciąż dynamicznie rosną. W 2015 roku łączne globalne wpływy takich firm jak Netflix, Hulu i usług takich jak Apple TV czy serwis z wideo internetowym Amazona, sięgną już 20 mld dol. – przewiduje firma badawcza ABI Research. Tylko w ubiegłym roku w Ameryce Płn., Europie i rejonie Azji i Pacyfiku wpływy z takich usług były o połowę większe niż rok wcześniej.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1186324-Globalne-wplywy-z-internetowego-wideo-skoczyly-o-60-procent.html (dostęp płatny)

Esemesowe pułapki organizatorów loterii

Michał Kołtuniak

Sugerowanie w reklamie konkursu, że każdy los wygrywa, jest zakazane, gdy jest to niezgodne z prawdą. Takie działanie wprowadza bowiem w błąd i może negatywnie wpływać na decyzje podejmowane przez adresatów ofert. Dwóch przedsiębiorców organizowało konkursy, w których wystarczyło wysłać krótką informację tekstową (SMS), aby walczyć o nagrody. Stosowane przez nich praktyki, w tym regulaminy konkursów oraz treść przekazywanych konsumentom informacji, stały się przedmiotem zainteresowania urzędu antymonopolowego.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1186243-Esemesowe-pulapki-organizatorow-loterii.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

400 tysięcy Polaków do wzięcia

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość