Reklama
Rozwiń
Reklama

Clearwire bez usług, ale w zgodzie z rezerwacją

Publikacja: 22.09.2009 00:00

Chociaż usług telekomunikacyjnych amerykańskiego Clearwire nie można w Polsce kupić, to nie grozi mu odebranie częstotliwości 3,6-3,8 GHz, jakie nabył w 2006 r. Formalnie bowiem spółka bez zarzutu wywiązuje się z warunków przydziału tej częstotliwości.

– Przeprowadziliśmy kontrolę, która potwierdziła, że spółka spełniła wymogi. Stwierdzono również, iż badane przez kontrolujących stacje bazowe funkcjonują – informuje Piotr Dziubak, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zgodnie z warunkami rezerwacji Clearwire miał obowiązek świadczenia usługi na koniec 2006 r. w sześciu miastach. Drugi wymóg, to pokrycie 10 proc. ludności Polski pod względem populacji. Na koniec 2007 r. natomiast spółka miała obowiązek świadczenia usługi w 15 miastach i pokrycia ludności w wysokości 15 proc. Na koniec 2008 r. usługi miały być dostępne w 20 miastach a pokrycie miało sięgnąć 20-25 proc. ludności. Według informacji UKE ([link=index.php?option=com_content&view=article&id=80:era-buduje-najwiksz-sie-wimax-w-polsce&catid=1:artykuy]publikowanych przez rpkom.pl[/link]) Clearwire otrzymał do tej pory 82 pozwolenia radiowe.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama