Numer dwa pod względem liczby abonentów na rynku telewizji kablowych – Vectra – może przejąć gracza numer trzy – Multimedia Polska. Taką decyzję ogłosił w piątek po południu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Część biznesu na sprzedaż
Operatorzy czekali na tę decyzję od 27 sierpnia 2018 roku. UOKiK, który najpierw skierował sprawę do tzw. drugiego etapu, a potem przedstawił zastrzeżenia, postawił ostatecznie Vectrze warunki. – Nałożony przez nas warunek dotyczy łącznie 21 miejscowości. Składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter strukturalny, czyli polega na sprzedaży sieci. Dotyczyć to będzie ośmiu miast, w których udziały uczestników koncentracji są największe. W pozostałych 13 Vectra będzie musiała umożliwić klientom zmianę operatora bez ponoszenia kosztów – mówi cytowany w komunikacie UOKIK-u wiceprezes Michał Holeksa.
CZYTAJ TAKŻE: Vectra chce przejąć Multimedia Polska
Miejscowości, w których Vectra musi sprzedać sieć własną lub Multimediów, to Gorzów Wielkopolski, Kwidzyń, Łowicz, Olsztyn, Ostróda, Pogórze, Pruszcz Gdański i Stargard. Do nowo tworzonych firm ma trafić nie tylko infrastruktura, ale także umowy z abonentami, pracownikami, dokumentacja księgowa i techniczna oraz bazy abonentów. Nabywcą ma być – podobnie jak kiedy w wypadku części sieci UPC i Astera – niezależny inwestor, nie związany z grupą kapitałową Vectra. UOKIK będzie musiał go zaakceptować.
Zainteresowanie aktywami, które będą na sprzedaż deklarowały wcześniej Netia i nie wykluczał go Orange Polska.