Duży Internet od małego operatora

Około 1 miliona abonentów obsługują mali dostawcy internetu w Polsce. Ich przychody z tego tytułu przekraczają 400 mln zł rocznie. Jak na razie radzą sobie nieźle z konkurencją potężnych rywali.

Publikacja: 25.11.2010 07:01

Duży Internet od małego operatora

Foto: ROL

Według danych [b]Urzędu Komunikacji Elektronicznej[/b] na rynku działa obecnie około 1600-1700 małych ISP. W przeważającej części niewielkich, obsługujących od kilkudziesięciu do kilkuset abonentów. Są również potentaci, jak lubelski [b]Nplay[/b], szczeciński [b]Espol[/b], czy niedawno przejęty przez sieć kablową [b]Aster[/b] krakowski [b]GHnet[/b], którzy mają po kilkanaście tysięcy abonentów. Firmy o takiej skali można jednak policzyć na palcach jednej ręki. Dla porównania Telekomunikacja Polska ma ok. 2 mln klientów, Netia przeszło 600 tys. a UPC 500 tys.

Pozostało 90% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość