Reklama
Rozwiń
Reklama

TP walczy o płaskie stawki w sieciach konkurentów

Publikacja: 28.03.2012 17:12

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował dzisiaj stanowisko Telekomunikacji Polskiej w procesie konsultacji decyzji odmawiającej wprowadzenia mechanizmu rozliczeń międzyoperatorskich w oparciu o tzw. płaską stawką interkonektową (PSI) pomiędzy operatorem narodowym a Telefonią Dialog. UKE zamierza odmówić wnioskowi TP. Ta uważa, że PSI z Dialogiem są uzasadnione. Do tej pory takie rozliczenia działały tylko w jedną stronę.

Rozliczenia PSI w sieci TP zostały wprowadzone na rynek decyzjami UKE w 2007 r., a ich celem było umożliwienie operatorom alternatywnym uruchomienie ofert detalicznych z nielimitowanymi połączeniami (w tym do sieci TP). PSI doprowadziły do obniżki cen terminacji połączeń w sieci TP, ponieważ korzysta z nich większość alternatywnych operatorów w Polsce. W ramach PSI realna stawka za zakańczanie połączenia w sieci TP jest ok. trzy razy niższa, niż w standardowych rozliczeniach minutowych. TP stara się zmienić regulacje, które wprowadzają niekorzystny dla niej mechanizm rozliczeń.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama