Reklama
Rozwiń
Reklama

VII Forum Szerokopasmowe: Polska modelowo reguluje inwestycje telekomunikacyjne

Publikacja: 23.11.2010 12:27

Tak skomplementował aktualny stan regulacji kształtujących otoczenie inwestycyjne polskich operatorów telekomunikacyjnych [b]dr Bernd Langeheine[/b], dyrektor ds. usług szerokopasmowych w unijnej [b]Dyrekcji Generalnej Społeczeństwa Informacyjnego[/b] podczas trwającego w Warszawie [b]VII Forum Usług Szerokopasmowych[/b].

– To prawdopodobnie najlepsze praktyki na skalę europejską – powiedział. Wymienił przy tym regulacje dotyczące tzw. prawa drogi, czyli dostępu operatorów do nieruchomości, promocję konieczności inwestycji i próby koordynacji projektów realizowanych przez różne podmioty. Zauważył przy tym stosunkowo niskie wykorzystanie funduszy strukturalnych w Polsce (poniżej 10 proc. dostępnych środków), ale nie krył, że poprawa sytuacji nie zależy wyłącznie od działań na poziomie krajowym. Wskazał również na stosunkowo niskie nasycenie usługami szerokopasmowymi w Polsce, które na początku roku wynosiło 13,5 proc., co stawiało nasz kraj na trzecim miejscu od końca pośród innych krajów unijnych. Bernd Langeheine powiedział wprawdzie, że wedle świeższych danych wskaźnik nasycenia poprawił się nieco, sięgając ok. 15 proc., ale to nie zmieniło znacząco pozycji Polski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama