We wtorek w Warszawie odbyła się konferencja Huawei Polska poświęcona rozwiązaniom, które koncern wdraża, aby nie stracić klientów smartfonów i innych urządzeń mobilnych z powodu braku aplikacji Google’a. Spotkanie zaplanowano tak, aby nie padła nazwa amerykańskiego dostawcy systemu operacyjnego oraz aplikacji i nie wspomniano także o handlowej wojnie między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Jest jednak jasne, o co chodzi producentowi. Huawei nie nastawia się, że będzie zdobywać rzesze nowych klientów, ale chce umocnić pozycję wśród użytkowników, którzy jego sprzęty już mają. W Polsce nie jest ich wcale mało.
CZYTAJ TAKŻE: W Polsce spada sprzedaż smartfonów. Ale jedna marka mocno zyskuje
Polacy korzystają z AppGallery
Według przedstawicieli Huawei, do końca grudnia ub.r. liczba użytkowników z Polski z własnym „Huawei ID” urosła do ponad 4,1 mln. To oznacza, że posiadacze smartfonów i tabletów Huawei tyle razy skorzystali z możliwości założenia konta w systemie dostawcy.
– Ponad dwa miliony klientów korzysta z aplikacji pobranych z AppGallery, a ponad milion osób co miesiąc pobierało nowe rozwiązanie z naszego sklepu – podsumowała drugie półrocze 2019 r. Justyna Jaworska, szefowa Mobile Service Business w Huawei.
AppGallery to własny sklep z aplikacjami Huawei, numer trzy po sklepach Google i Apple. Jaworska zaznaczyła, że ruch w mobilnym sklepie rośnie. Dziś jest w tym sklepie około 600 lokalnych aplikacji, a specjalnie stworzony w zeszłym roku zespół pracuje nad selekcjonowaniem i wdrażaniem kolejnych.