Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Chińska marka OPPO zadebiutuje w styczniu w Polsce, Wielkiej Brytanii i Turcji.

Publikacja: 09.01.2019 13:36

Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Foto: Bloomberg

OPPO, jak wynika z danych IDC, to piąty pod względem wielkości sprzedaży telefonów gracz na świecie (z udziałem ponad 8 proc.) i drugi w Chinach, gdzie ostro konkuruje ze znanymi w Polsce Huawei i Xiaomi. Należy razem z markami vivo i OnePlus należy do grupy BBK Electronics, która produkuje także telewizory, czy odtwarzacze MP3.

Jak już pisaliśmy, Chińska firma pozyskała głównego dystrybutora – wrocławską spółkę AB. Zawarła również umowy dystrybucyjne z innymi polskimi dystrybutorami: ABC Datą, NTT System i TelForceOne. Za rozwój nowej marki nad Wisłą odpowiadać ma Łukasz Łyżwa, który wcześniej, w ramach ABC Daty, z sukcesem wprowadził do Polski serię produktów pod logo Xiaomi.

CZYTAJ TAKŻE: Wielki chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

„Wejście producenta na kolejne europejskie rynki oraz nowe umowy z partnerami takimi jak NTT, ABC Data, TelForceOne oraz głównym dystrybutorem AB, zapewnią Polakom szeroki dostęp do wyjątkowej technologii zamkniętych w pięknie zaprojektowanych urządzeniach mobilnych OPPO” – czytamy w informacji prasowej, przekazanej w środę przez agencję MSL Group.

W ubiegłym roku firma weszła na rynek europejski, zaczynając od Francji, Włoch, Hiszpanii i Holandii i prezentując flagowy model OPPO Find X w Luwrze. Nie wiadomo jeszcze, czy wraz z OPPO do Polski wejdzie siostrzana marka vivo.

CZYTAJ TAKŻE: Zyski Samsunga topnieją przez smartfony i karty pamięci

Według prognoz IDC sprzedaż smartfonów na świecie w 2018 roku miała spaść o 3 proc. Polska pozostaje zaś wciąż rynkiem rosnącym.

OPPO, jak wynika z danych IDC, to piąty pod względem wielkości sprzedaży telefonów gracz na świecie (z udziałem ponad 8 proc.) i drugi w Chinach, gdzie ostro konkuruje ze znanymi w Polsce Huawei i Xiaomi. Należy razem z markami vivo i OnePlus należy do grupy BBK Electronics, która produkuje także telewizory, czy odtwarzacze MP3.

Jak już pisaliśmy, Chińska firma pozyskała głównego dystrybutora – wrocławską spółkę AB. Zawarła również umowy dystrybucyjne z innymi polskimi dystrybutorami: ABC Datą, NTT System i TelForceOne. Za rozwój nowej marki nad Wisłą odpowiadać ma Łukasz Łyżwa, który wcześniej, w ramach ABC Daty, z sukcesem wprowadził do Polski serię produktów pod logo Xiaomi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił