Wielki chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

Marka Oppo jest bardzo popularna w Azji. Na zdjęciu ulica w Karaczi w Pakistanie.
Bloomberg

Marka OPPO szybko zdobywająca popularność, zwłaszcza w Azji, konkurent dla takich uznanych brandów jak Huawei i jego Honor, a także Xiaomi, zadebiutuje na naszym rynku jeszcze w I połowie 2019 r.

OPPO, jak wynika z danych IDC, to piąty pod względem wielkości sprzedaży telefonów gracz na świecie (z udziałem ponad 8 proc.). Należy razem z markami vivo i OnePlus należy do grupy BBK Electronics, która produkuje także telewizory, czy odtwarzacze MP3.

Na razie chińska firma pozyskała głównego dystrybutora – wrocławską spółkę AB. Zawarła również umowy dystrybucyjne z innymi polskimi dystrybutorami: ABC Datą, NTT System i TelForceOne. Za rozwój nowej marki nad Wisłą odpowiadać ma Łukasz Łyżwa, który wcześniej, w ramach ABC Daty, z sukcesem wprowadził do Polski serię produktów pod logo Xiaomi.

Firma OPPO próbowała już sprzedaży swoich smartfonów w kilku krajach europejskich, ale bez większego sukcesu. Teraz próbuje ponownie. Nie wiadomo, czy jednocześnie do Polski wejdzie siostrzana marka Vivo.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Comarch może nie być w stanie połknąć całego ZUS

Firma ma problemy z przejęciem największego kontraktu w branży IT od Asseco. Decyzje o ...

Bezpłatny internet dla szkół

„100 Mega na 100-lecie odzyskania niepodległości” – to hasło programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Ponad ...

Młode, innowacyjne firmy mają w Polsce pod górkę

Aż 46 proc. założycieli startupów w naszym kraju trafia na bariery podczas tworzenia biznesu ...

Facebook chce internetu z drona

Latające hotspoty są na etapie prac projektowych. Wkrótce mogą ruszyć testy w Australii. Choć ...

Avengers: Koniec gry” najpopularniejszym zagranicznym filmem w Chinach

Chińscy widzowie pokochali amerykańskich superbohaterów z uniwersum Marvela. „Avengers: Koniec gry” stał się najbardziej ...

Żołnierze zbroją się w gogle

Jeszcze jakiś czas temu o możliwości wykorzystania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w sektorze militarnym ...