Pozycja Nokii słabnie

Fiński producent telefonów komórkowych wciąż jest globalnym liderem tego rynku, ale udział urządzeń z logo Nokii w światowej sprzedaży spada. Finowie wciąż nie potrafią wykorzystać szybkiego wzrostu popularności smartfonów.

Publikacja: 12.08.2010 10:15

Jak podała firma badawcza [b]Gartner[/b], udział [b]Nokii[/b] w globalnej sprzedaży komórek w pierwszej połowie 2010 r. wyniósł 34,2 proc. Rok wcześniej było to 36,8 proc. Spadek nie jest może duży, ale Finów powinno martwić, że doszło do niego pomimo pozytywnego trendu na rynku, czyli szybko rosnącej popularności smartfonów.

Sprzedaż tego typu urządzeń, definiowanych jako telefon z systemem operacyjnym, pozwalającym na dostęp do internetu oraz umożliwiającego instalowanie aplikacji firm trzecich, wzrosła na świecie w pierwszej połowie roku o 50,5 proc. w porównaniu z 2009 r. To ponad trzy razy więcej niż tempo wzrostu sprzedaży wszystkich telefonów komórkowych, który w pierwszej połowie roku wyniosło 13,8 proc. Sprzedaż globalna wyniosła 325,6 mln sztuk.

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić