Reklama

Pozycja Nokii słabnie

Fiński producent telefonów komórkowych wciąż jest globalnym liderem tego rynku, ale udział urządzeń z logo Nokii w światowej sprzedaży spada. Finowie wciąż nie potrafią wykorzystać szybkiego wzrostu popularności smartfonów.

Publikacja: 12.08.2010 10:15

Jak podała firma badawcza [b]Gartner[/b], udział [b]Nokii[/b] w globalnej sprzedaży komórek w pierwszej połowie 2010 r. wyniósł 34,2 proc. Rok wcześniej było to 36,8 proc. Spadek nie jest może duży, ale Finów powinno martwić, że doszło do niego pomimo pozytywnego trendu na rynku, czyli szybko rosnącej popularności smartfonów.

Sprzedaż tego typu urządzeń, definiowanych jako telefon z systemem operacyjnym, pozwalającym na dostęp do internetu oraz umożliwiającego instalowanie aplikacji firm trzecich, wzrosła na świecie w pierwszej połowie roku o 50,5 proc. w porównaniu z 2009 r. To ponad trzy razy więcej niż tempo wzrostu sprzedaży wszystkich telefonów komórkowych, który w pierwszej połowie roku wyniosło 13,8 proc. Sprzedaż globalna wyniosła 325,6 mln sztuk.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama