Reklama

Pozycja Nokii słabnie

Fiński producent telefonów komórkowych wciąż jest globalnym liderem tego rynku, ale udział urządzeń z logo Nokii w światowej sprzedaży spada. Finowie wciąż nie potrafią wykorzystać szybkiego wzrostu popularności smartfonów.

Publikacja: 12.08.2010 10:15

Jak podała firma badawcza [b]Gartner[/b], udział [b]Nokii[/b] w globalnej sprzedaży komórek w pierwszej połowie 2010 r. wyniósł 34,2 proc. Rok wcześniej było to 36,8 proc. Spadek nie jest może duży, ale Finów powinno martwić, że doszło do niego pomimo pozytywnego trendu na rynku, czyli szybko rosnącej popularności smartfonów.

Sprzedaż tego typu urządzeń, definiowanych jako telefon z systemem operacyjnym, pozwalającym na dostęp do internetu oraz umożliwiającego instalowanie aplikacji firm trzecich, wzrosła na świecie w pierwszej połowie roku o 50,5 proc. w porównaniu z 2009 r. To ponad trzy razy więcej niż tempo wzrostu sprzedaży wszystkich telefonów komórkowych, który w pierwszej połowie roku wyniosło 13,8 proc. Sprzedaż globalna wyniosła 325,6 mln sztuk.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama