I kw. 2014 u dostawców smartfonów: sprzedaż i finanse

Publikacja: 02.05.2014 10:59

Sprzedaż telefonów wciąż rośnie, mimo bardzo nasyconego rynku – informują badacze ze Strategy Analytics. W ciągu trzech miesięcy do rąk użytkowników trafiło 408 miliona nowych urządzeń, co jest wynikiem o 9 proc. lepszym niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Najwięcej nowych telefonów, bo aż 7 na 10, sprzedanych zostało w Azji i Afryce.

Ilościowy prym wciąż wiedzie Samsung, który sprzedał 113 milionów urządzeń, o 6,4 miliona więcej niż rok temu. Dużo słabiej wygląda sytuacja Nokii, której sprzedaż spadła o 14,9 milionów i wyniosła 47 milionów egzemplarzy. Trzecim najczęściej wybieranym producentem jest Apple, które umieściło na rynku 43,7 miliona swoich produktów (o 6,3 miliona więcej niż rok temu).

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmuje LG z utrzymującą się na podobnym poziomie sprzedażą 16,4 miliona sztuk oraz Huawei, którego 14,2 miliona sprzedanych telefonów jest wynikiem o 2,6 miliona lepszym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Podobnie kształtuje się sprzedaż poszczególnych producentów samych inteligentnych telefonów. Rynek ten urósł o 33,2 proc.i osiągnął sprzedaż 285 milionów w kwartał. 31,2 proc. rynku zajął Samsung ze sprzedanymi 89 milionami smartfonów, drugi był koncern Apple, z ponad dwukrotnie niższą sprzedażą egzemplarzową (43,7 miliona sztuk). Kolejne miejsca zajęły Huawei (13,4 miliona sztuk) i Lenovo wraz z kupioną w styczniu tego roku Motorolą (13,3 miliona). Sumaryczne dane przedstawiane przez Strategy Analytics obejmują egzemplarzową sprzedaż smartfonów i tradycyjnych telefonów komórkowych.

Po wynikach finansowych dostawców widać, którym z nich udaje się plasować na rynku urządzenia z najwyższej półki cenowej.

Segment mobilny Samsunga zanotował 31 mld dol. przychodów, czyli o 2,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Rentowność urządzeń przenośnych była w pierwszym kwartale lepsza niż całego koncernu. Wynik 6,25 miliarda oznacza spadek w stosunku do roku poprzedniego o 1,2 proc..

Cały Samsung  wypracował w omawianym czasie 52 mld dol. przychodów, o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy spadł rok do roku o 3,3 proc. i wyniósł 8,25 miliardów dolarów. Netto zarobiła ona o 5,8 proc. więcej – 7,3 mld dol.

Z kolei Apple, sprzedając o 17 proc. więcej urządzeń, zanotował wzrost przychodów o 5 proc. Więcej o wynikach amerykańskiego koncernu pisaliśmy tutaj.

LG także wypracował w I kw. br. wyższe przychody: 3,2 mld dol., tj. o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Producent wprowadził na rynek 12,3 miliona inteligentnych telefonów czyli o prawie 20 proc. więcej niż w trzech miesiącach otwierających poprzedni rok. Sukces producenta Nexusa, czy G2 to sprzedaż urządzeń wspierających technologię LTE, które w tym roku stanowiły 41 proc. wszystkich sprzedanych sprzętów.

Optymistyczne są też widoki LG na kolejny kwartał, kiedy na rynku ma pojawić się następca bardzo popularnego G2 – oznaczony najpewniej G3. Planowa premiera ma mieć miejsce 27 maja. Głównie za sprawą tego modelu właściciele firmy prognozują, że w trzecim kwartale pobiją rekord sprzedanych smartfonów i wprowadzą na rynek ponad 15 milionów urządzeń.

Za plecami LG w aspekcie jednostkowej sprzedaży pozostały w tym roku Xiaomi (11 milionów), Sony (9,6 miliona).

Sprzedaż telefonów wciąż rośnie, mimo bardzo nasyconego rynku – informują badacze ze Strategy Analytics. W ciągu trzech miesięcy do rąk użytkowników trafiło 408 miliona nowych urządzeń, co jest wynikiem o 9 proc. lepszym niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Najwięcej nowych telefonów, bo aż 7 na 10, sprzedanych zostało w Azji i Afryce.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?