Zajmująca się reklamą mobilną firma Smaato przedstawiła badanie, z którego wynika, że użytkownicy telefonów wyposażonych w system Symbian oraz tzw. feature phone, czyli słuchawek, których nie można zakwalifikować do kategorii smartfonów, notują wyższą skuteczność mobilnej reklamy niż Apple iPhone.

Jak wyliczyła Smaato mierzący skuteczność kampanii online tzw. współczynnik CTR (click-through rate) w przypadku Symbiana i feature phones jest w USA ok. 2,7 razy wyższy niż w przypadku iPhone. Nieco inaczej sytuacja wygląda w Europie, gdzie liderem CTR jest platforma Windows Mobile. iPhone i Symbian zajęły na Starym Kontynencie odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Mocna pozycja Nokii na rynku reklamy mobilnej w USA jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę [link=index.php?option=com_content&view=article&id=1088:nokia-zamkna-salony-w-usa-ale-otworzy-120-nowych-w-rosji&catid=2:informacje&Itemid=1]słabnącą pozycję marki na tamtejszym rynku[/link].

Wyliczeń Smaato dokonało na podstawie kwietniowych danych z 40 sieci reklamy mobilnej obsługujących ponad 4 tys. mobilnych reklamodawców w USA i Europie.