Grupa TelForceOne, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej, producent telefonów i smartfonów myPhone, zanotował w 2014 r. skokowy wzrost przychodów. Wyniosły one nieco ponad 290 mln zł, o 86,3 proc. więcej niż w 2013 r.
Zyski grupy rosły dużo wolniej. EBITDA poprawiła się o 15 proc. do 13,2 mln zł, zysk operacyjny – około 10 proc., wynosił 10,9 mln zł, a zysk netto zamknął się sumą 6,5 mln zł, co oznacza, że był wyższy niż rok wcześniej o blisko 54 proc.
Skokowy wzrost przychodów Grupy TelforceOne to efekt wzrostu sprzedaży urządzeń w sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. Produkowane przez nią aparaty myPhone trafiły do oferty P4, operatora sieci Play.
Jak podano w komentarzu zarządu do wyników, z końcem 2014 r. liczba sprzedanych aparatów telefonicznych (w tym smartfonów, takich jak Luna) myPhone przekroczyła 1,3 mln. Rok wcześniej sprzedano 1 mln.
– Było to możliwe dzięki realizacji kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonej oferty urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia – mówi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne, cytowany w komunikacie.