Wyniki TelForceOne w 2014 r.

Publikacja: 23.03.2015 09:51

Grupa TelForceOne, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej, producent telefonów i smartfonów myPhone, zanotował w 2014 r. skokowy wzrost przychodów. Wyniosły one nieco ponad 290 mln zł, o 86,3 proc. więcej niż w 2013 r.

Zyski grupy rosły dużo wolniej. EBITDA poprawiła się o 15 proc. do 13,2 mln zł, zysk operacyjny – około 10 proc.,  wynosił 10,9 mln zł, a zysk netto  zamknął się sumą 6,5 mln zł, co oznacza, że był wyższy niż rok wcześniej o blisko 54 proc.

Skokowy wzrost przychodów Grupy TelforceOne to efekt wzrostu sprzedaży urządzeń w sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. Produkowane przez nią aparaty myPhone trafiły do oferty P4, operatora sieci Play.

Jak podano w komentarzu zarządu do wyników, z końcem 2014 r. liczba sprzedanych aparatów telefonicznych (w tym smartfonów, takich jak Luna) myPhone przekroczyła 1,3 mln. Rok wcześniej sprzedano 1 mln.

– Było to możliwe dzięki realizacji  kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonej oferty urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia – mówi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne, cytowany w komunikacie.

Marże dystrybutora spadły, co – zdaniem zarządu – jest naturalne w okresie walki o udział w rynku. – W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek – zapowiada Wiesław Żywicki.

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska