Coraz więcej klientów postpaid w sieciach komórkowych w Europie

Publikacja: 27.09.2011 16:37

Operatorzy mobilni w Europie Zachodniej od kilku lat z sukcesem realizują strategię przekonywania klientów do przechodzenia z usług prepaid na kontrakty terminowe (postpiad) – pisze w swoje analizie Wireless Intelligence. Dziś 55 proc. operatorów działających w Europie Zachodniej ma więcej klientów z umowami terminowymi niż prepaid.

Mocny nacisk na pozyskiwanie klientów postpaid firmy świadczące usługi komórkowe zaczęły kłaść od końca 2007 roku, kiedy penetracja rynku kartami SIM w Europie Zachodniej sięgnęła 120 proc. Wówczas stało się dla nich jasne, że w tej sytuacji trudno będzie walczyć o zwiększenie udziałów rynkowych i przeciągnięcie nowych klientów. Swe strategie zaczęły nakierowywać na zwiększenie przychodów. – Zazwyczaj ARPU z klienta postpaid jest cztery razy wyższy niż z abonenta w systemie przedpłacanym. Stąd tak ważne dla operatorów jest przekonanie klientów, by przechodzili na umowy terminowe – mówi Calum Dewar, analityk z Wireless Intelligence.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni