Reklama

Coraz więcej klientów postpaid w sieciach komórkowych w Europie

Publikacja: 27.09.2011 16:37

Operatorzy mobilni w Europie Zachodniej od kilku lat z sukcesem realizują strategię przekonywania klientów do przechodzenia z usług prepaid na kontrakty terminowe (postpiad) – pisze w swoje analizie Wireless Intelligence. Dziś 55 proc. operatorów działających w Europie Zachodniej ma więcej klientów z umowami terminowymi niż prepaid.

Mocny nacisk na pozyskiwanie klientów postpaid firmy świadczące usługi komórkowe zaczęły kłaść od końca 2007 roku, kiedy penetracja rynku kartami SIM w Europie Zachodniej sięgnęła 120 proc. Wówczas stało się dla nich jasne, że w tej sytuacji trudno będzie walczyć o zwiększenie udziałów rynkowych i przeciągnięcie nowych klientów. Swe strategie zaczęły nakierowywać na zwiększenie przychodów. – Zazwyczaj ARPU z klienta postpaid jest cztery razy wyższy niż z abonenta w systemie przedpłacanym. Stąd tak ważne dla operatorów jest przekonanie klientów, by przechodzili na umowy terminowe – mówi Calum Dewar, analityk z Wireless Intelligence.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama