Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 03:19 Publikacja: 27.09.2011 16:37
Operatorzy mobilni w Europie Zachodniej od kilku lat z sukcesem realizują strategię przekonywania klientów do przechodzenia z usług prepaid na kontrakty terminowe (postpiad) – pisze w swoje analizie Wireless Intelligence. Dziś 55 proc. operatorów działających w Europie Zachodniej ma więcej klientów z umowami terminowymi niż prepaid.
Mocny nacisk na pozyskiwanie klientów postpaid firmy świadczące usługi komórkowe zaczęły kłaść od końca 2007 roku, kiedy penetracja rynku kartami SIM w Europie Zachodniej sięgnęła 120 proc. Wówczas stało się dla nich jasne, że w tej sytuacji trudno będzie walczyć o zwiększenie udziałów rynkowych i przeciągnięcie nowych klientów. Swe strategie zaczęły nakierowywać na zwiększenie przychodów. – Zazwyczaj ARPU z klienta postpaid jest cztery razy wyższy niż z abonenta w systemie przedpłacanym. Stąd tak ważne dla operatorów jest przekonanie klientów, by przechodzili na umowy terminowe – mówi Calum Dewar, analityk z Wireless Intelligence.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prawie 400 tys. numerów komórkowych przeniesiono z sieci do sieci w Polsce w trzecim kwartale 2025 r. Oto jak wy...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
W naborze na stanowisko prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie brakowało chętnych. Mogło wpłynąć nawet ki...
Urząd Komunikacji Elektronicznej pokazał najnowsze dane o przenoszeniu numerów telefonicznych w Polsce. Zwycięzc...
Tradycyjni operatorzy komórkowi mogą się niepokoić – brytyjski fintech, znany z wielowalutowych kart płatniczych...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Podczas Digital Summit 2025 – kulminacyjnego wydarzenia polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej – mowa b...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas