Reklama

Coraz więcej klientów postpaid w sieciach komórkowych w Europie

Publikacja: 27.09.2011 16:37

Operatorzy mobilni w Europie Zachodniej od kilku lat z sukcesem realizują strategię przekonywania klientów do przechodzenia z usług prepaid na kontrakty terminowe (postpiad) – pisze w swoje analizie Wireless Intelligence. Dziś 55 proc. operatorów działających w Europie Zachodniej ma więcej klientów z umowami terminowymi niż prepaid.

Mocny nacisk na pozyskiwanie klientów postpaid firmy świadczące usługi komórkowe zaczęły kłaść od końca 2007 roku, kiedy penetracja rynku kartami SIM w Europie Zachodniej sięgnęła 120 proc. Wówczas stało się dla nich jasne, że w tej sytuacji trudno będzie walczyć o zwiększenie udziałów rynkowych i przeciągnięcie nowych klientów. Swe strategie zaczęły nakierowywać na zwiększenie przychodów. – Zazwyczaj ARPU z klienta postpaid jest cztery razy wyższy niż z abonenta w systemie przedpłacanym. Stąd tak ważne dla operatorów jest przekonanie klientów, by przechodzili na umowy terminowe – mówi Calum Dewar, analityk z Wireless Intelligence.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama