Największą część tej kwoty (10,5 mld dol.) będą stanowiły przychody największego operatora europejskiego czyli Sky Europe. Z 66 operatorów przebadanych przez Digital TV Research (odpowiadają za 92 proc. całego rynku) 37 odnotuje między 2014 i 2020 rokiem spadek przychodów. Najbardziej wzrosną w tym okresie natomiast wpływy UPC w Holandii: o 310 mln dol., co wesprze migracja klientów z pakietów analogowych do cyfrowych. Z kolei, jak przewiduje Digital TV Research, francuski CanalSat straci w tym samym okresie 229 mln dol. przychodów z usług telewizyjnych wskutek przechodzenia klientów do usług pakietowych.

Liczba klientów tradycyjnych płatnych telewizji (czyli platform satelitarnych i kablówek) wzrośnie do 99,1 mln w 2020 roku, ale będzie to zaledwie o 13,5 proc. więcej niż dekadę wcześniej. – Tylko 36 z tych operatorów zwiększy liczbę subskrybentów pomiędzy 2014 i 2020 rokiem. Tradycyjni operatorzy płatnej telewizji mierzą się teraz z największą konkurencją w historii: z jednej strony konkurują z ofertami operatorów IPTV, z drugiej: z darmowymi ofertami naziemnej telewizji cyfrowej czy z platformami OTT takimi jak Netflix -podają analitycy.

Rosnąć będą wciąż operatorzy IPTV. Hiszpańska Telefonica powiększy grono swoich abonentów z 1,66 mln w 2014 roku do 3,84 mln w 2020 roku. Brytyjski operator BT przyłączy w tym czasie 999 tys. abonentów IPTV, a TalkTalk: 607 tys.