Reklama

Podwyżki cen szkodzą wynikom Netflixa

Reed Hastings przestrzelił prognozę na II kwartał: zamiast 5 mln nowych użytkowników kierowana przez niego amerykańska platforma z filmami i serialami powiększyła grono abonentów o 2,7 mln.

Publikacja: 18.07.2019 10:25

Podwyżki cen szkodzą wynikom Netflixa

Foto: Bloomberg

Czytaj także: Netflix nie daje w Polsce miesiąca za darmo. Dlaczego?

Podwyżki cen za dostęp do platformy i opóźnienia we wprowadzaniu własnych produkcji zaszkodziły wynikom Netfliksa i w drugim kwartale tego roku firma prowadząca najpopularniejszy na świecie portal z filmami i serialami po raz pierwszy zanotowała spadek liczby abonentów na rodzimym rynku.

Między innymi z tego powodu wyniki firmy opublikowane w środę wieczorem naszego czasu rozczarowały giełdowych inwestorów. W sumie liczba użytkowników platformy z serialami i filmami urosła w ciągu trzech miesięcy o 2,7 mln, zamiast – jak zapowiadała – o 5 mln.

Czytaj także: BBC chce być konkurencją dla Netflixa

W końcu czerwca Netflix obsługiwał 152 mln abonentów, z czego w USA 60,1 mln, o 126 tys. mniej niż w marcu (spodziewał się wzrostu o 300 tys.).

Reklama
Reklama

Z kolei za granicą, baza użytkowników serwisu urosła o 2,83 mln do 91,5 mln (prognoza mówiła o 4,7 mln).

Menedżment Netfliksa zapowiada, że w trzecim kwartale firma zdobędzie (uwzględniając rezygnacje) 7 mln abonentów za sprawą nowych sezonów popularnych produkcji, wśród których jest m.in. „The Crown”, czy „Dom z papieru”. Słabsze wyniki tłumaczył także wyjątkowo silnymi rezultatami w I kwartale br., które trudno było pobić (przybyło wówczas 9,6 mln użytkowników). Zapewniono, że powodem osłabienia wyników nie jest konkurencja, jako że rynek nie zmienił się na razie w zauważalny sposób.

Czytaj także: Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Podano również, że – wbrew spekulacjom – Netflix nie planuje wprowadzenia reklam. Zdaniem obserwatorów rynku wideo na żądanie, Netfliksowi mogą zagrozić plany Walt Disney Co., który w tym roku chce uruchomić swój serwis i stopniowo wycofywać produkcje z innych platform.

Kurs akcji Netfliksa na nowojorskiej giełdzie spadał około 11  proc. w trakcie handlu posesyjnego.

W II kw. br. Netflix odnotował 4,2 mld dol. przychodów, o 26 proc. więcej niż rok wcześniej. Miał 706 mln dol. zysku operacyjnego (wzrost o 14,3 proc.), 836 mln dol. skorygowanej EBITDA (wzrost z 563 mln dol. rok wcześniej) oraz 271 mln dol. zysku netto (spadek z 384 mln dol. przed rokiem).

Reklama
Reklama

Czytaj także: Użytkowników Netflixa przybywa, więc czas podnieść ceny

W III kwartale – mówi prognoza zarządu – platforma ma wypracować 5,25 mld dol. przychodu i 470 mln dol. zysku netto.

Inwestorzy zwracają uwagę głównie na poziom gotówki, który pozostaje w firmie, a ten był w II kw. br. ujemny silniej niż rok wcześniej, bowiem rosną koszty produkcji oraz zakupów praw do filmów i seriali, które ponosi Netflix.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama