Na polskim rynku można rosnąć

Mimo trudnych warunków operator w Polsce może organicznie rosnąć, wypracowując co roku wyższe przychody i EBITDA – mówi Piotr Sieluk, prezes zarządu GTS Poland. Podstawowym motorem wzrostu spółki są – co nie jest niespodzianką – usługi transmisji danych i sprzedaż powierzchni kolokacyjnej. Szef GTS Poland mityguje gęsto krążące plotki o potencjalnym przejęciu całej grupu GTS. Jego zdaniem są podsycane rutynowymi działaniami grupy na rynku finansowym

Publikacja: 09.08.2013 07:00

Na polskim rynku można rosnąć

Foto: ROL

rpkom.pl: – Według PMR rynek usług telekomunikacyjnych dla biznesu jest rosnący. Rynek, na którym działa dziś GTS Poland taki jest?

Piotr Sieluk, prezes zarządu GTS Poland: – Działamy na rynku trudnym i konkurencyjnym. Tak wygląda biznes i większość jego segmentów. Ale uważam, że każdy podmiot, jeśli ma odpowiednią strategię może rosnąć organicznie. Tak jak GTS Poland od wielu lat. Czytamy wypowiedzi konkurentów i analityków, tłumaczących, że rynek się kurczy. Ale my mamy mentalność sprintera i nie oglądamy się na boki. Wolimy nie odnosić naszych planów do prognoz rynkowych. Nie szukamy w nim wyjaśnień dla naszych niepowodzeń. Menedżer nie jest od tego. Od 2009 r. średnioroczna stopa wzrostu przychodów naszego biznesu, to ponad 4 proc., a EBITDA rośnie praktycznie o 5 proc. co roku. Także w I połowie 2013 r. nasze przychody wzrosły o 3 proc. do 246 mln zł, z zysk EBITDA o 5 proc. do 71 mln zł.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa