Użytkownicy smartfonów najmniej lojalnymi klientami

Publikacja: 15.09.2010 15:19

Przeprowadzone w 17 krajach na 20 tys. respondentów przez [b]Nokia Siemens Networks[/b] badanie Acquisition and Retention Study ujawniło ciemniejszą stronę rynku smartfonów, najbardziej obiecującego i zasykownego dla operatorów segmentu komórkowego biznesu. Według wyliczeń, aż jedna trzecia użytkowników tego typu urządzeń jest gotowa na zmianę operatora telekomunikacyjnego w przeciągu najbliższego roku.

Co więcej, odsetek klientów sieci komórkowych którzy zamierzają zmienić operatora na natkich rynkach jak Niemcy, Wielka Brytania czy USA wzrósł znacząco od 2008 r. Jak podaje NSN, np. w Wielkiej Brytanii aż 45 proc. użytkowników smartfonów deklaruje, że miało negatywne doświadczenia związane ze swoim smartfonem i usługami dostępnymi za jego pośrednictwem. Głównym powodem rosnącego tzw. wskaźnika churn (rezygnacje klientów) jest niezadowolenie z jakości świadczonych usług telekomunikacyjnych.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa