Polskie firmy boją się sieci
Jacek Kowalczyk
Polska jest poniżej średniej unijnej jeśli chodzi o odsetek przedsiębiorstw mających strony WWW czy korzystających z mediów społecznościowych
http://pulsbiznesu.pb.pl/3480608,78633,polskie-firmy-boja-sie-sieci (dostęp płatny)
Google i roboty
ŁO
Właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki świata przejął Boston Dynamics, inżynierską firmę zajmującą się projektowaniem robotów badawczych,
http://pulsbiznesu.pb.pl/3480623,45474,google-i-roboty (dosep płatny)
Intel pod spodem koszulek Barcy
ŁO
Jeśli piłkarze FC Barcelony będą po strzelonych golach podnosić koszulki, to nie bądźcie zaskoczeni.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3480621,28284,intel-pod-spodem-koszulek-barcy (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Częściej zmieniamy operatora
Urszula Zielińska
W mijającym roku z sieci do sieci przeniesionych zostanie o 25 proc. numerów telefonów komórkowych więcej niż rok temu. Do końca listopada czterej najwięksi operatorzy komórkowi powiększyli statystyki łącznie o około 1,414 mln przeniesionych do ich sieci numerów – wynika z szacunków „Rz”. Jeśli grudzień będzie podobny lub tradycyjnie lepszy niż poprzednie miesiące, to w całym 2013 roku operatora zmieni około 1,55–1,6 mln numerów. To zaś oznaczać będzie wzrost o około 25 proc. w porównaniu z 2012 rokiem, gdy konsumenci i przedsiębiorcy przenieśli w sumie około 1,25 mln komórkowych numerów telefonicznych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1227274-Czesciej-zmieniamy-operatora.html (dostęp płatny)
Zwrot towaru kupionego przez Internet
Marek Piotrowski
Podatnicy stosujący kasy fiskalne muszą prowadzić odrębną ewidencję zwrotów towarów i uznanych reklamacji. ?Musi ona zawierać m.in. podpisany przez kupującego protokół. ?Zalecanym rozwiązaniem jest przesłanie go nabywcy do podpisania z prośbą o dołączenie go do odsyłanego produktu. Sprzedaż wysyłkowa poprzez swoją konkurencyjność cenową oraz wygodną dostawę pod drzwi kupującego jest coraz bardziej powszechną metodą robienia zakupów. Handlowcy działający na rynku tego typu usług borykają się jednak z licznymi komplikacjami nieznanymi kupcom prowadzącym tradycyjne, stacjonarne formy handlu. Jednym z takich obszarów jest kwestia dokumentowania zwrotów towarów sprzedawanych w formie wysyłkowej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1227057-Zwrot-towaru-kupionego-przez-Internet.html (dostęp płatny)
E-sklepy mocnymi liderami
Piotr Mazurkiewicz
Trzy najmocniejsze marki w branży to sprzedawcy internetowi. Zdecydowanie wygrywa już od lat serwis Allegro Allegro wciąż jest określane jako serwis aukcyjny, choć ma to coraz mniej wspólnego z rzeczywistością. Dekadę temu tylko 15–18 proc. wystawianych ofert miało z góry określoną cenę z opcją Kup Teraz. Obecnie 82 proc. ma już ustaloną cenę, a ponad 50 proc. wystawiają firmy czy e-sklepy. Ich udział zdecydowanie rośnie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1227357-E-sklepy-mocnymi-liderami.html (dostęp płatny)
Lider buduje moc przez mobilne aplikacje
Piotr Mazurkiewicz
Nie wystarczy tylko działać w sieci. Firmy stawiają na użytkowników tabletów czy smartfonów. Potencjał rynku mobilnego widać po pozycji marki GG, najmocniejszej w kategorii usług. Znana jest głównie z komunikatora internetowego (dawne Gadu-Gadu), zainstalowanego na niemal 8 mln komputerów.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1227356-Lider-buduje-moc-przez-mobilne-aplikacje.html (dostęp płatny)
Play gra va banque
Urszula Zielińska
Jeszcze w 2012 roku o włos przegrał z Plusem, najstarszą marką telefonii komórkowej w kraju. W 2013 roku najmłodszy gracz – Play – wysforował się na czoło rankingu mocy polskich marek „Rzeczpospolitej” w kategorii telekomunikacja. Nic dziwnego, skoro należąca do P4 komórkowa sieć Play przez kilka ostatnich lat jako jedyna na polskim rynku telekomunikacyjnym rosła, powiększając liczbę klientów, przychody i zyski.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1227355-Play-gra-va-banque.html (dostęp płatny)