Strategiczny alians T-Mobile Polska i Alior Banku

Przedstawiciel T-Mobile w radzie nadzorczej banku, opcja odkupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa lub wyboru innej instytucji do kontynuacji umowy – takimi klauzulami obwarowana jest umowa, na podstawie której komórkowa sieć wchodzi w usługi bankowe. Formalnie będzie pośrednikiem Alior Banku, oferującym wybrane produkty wspólnego przedsięwzięcia w swoich punktach sprzedaży, zapewniając także brand oraz marketing.

Publikacja: 12.12.2013 08:42

Strategiczny alians T-Mobile Polska i Alior Banku

Foto: ROL

T-Mobile Polska i Alior Bank podpisały wczoraj (11 grudnia) umowę o współpracy w zakresie przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu – poinformowali dziś rano partnerzy.

Według komunikatu prasowego, „porozumienie o charakterze strategicznym pozwoli uzyskać niespotykaną dotąd skalę synergii pomiędzy najbardziej innowacyjnym polskim bankiem, a operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu, obsługującym w Polsce ponad 15 mln klientów”.

Celem współpracy jest „zaoferowanie obsługi bankowej klientom T-Mobile Polska oraz zapewnienie im oraz obecnym klientom Alior Sync, najnowocześniejszych rozwiązań technologii internetowej i mobilnej, bankowości transakcyjnej oraz produktów i usług, które łączyć będą unikalne korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej”.

„Będzie to pierwszy w Europie, tak kompleksowy projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej” – czytamy.

Na podstawie zawartej umowy klientom oferowane będą m.in.: rachunki bankowe, depozyty, kredyty, pożyczki i limity kredytowe oraz karty płatnicze. Operator i bank będą świadczyli usługi dla osób fizycznych, w tym prowadzących działalność gospodarczą oraz małych i średnich firm. Stworzone i wdrożone w ramach porozumienia produkty i usługi będą dostępne w punktach sprzedaży T-Mobile, za pośrednictwem urządzeń mobilnych, serwisów internetowych, Contact Center oraz Wirtualnego Oddziału.

W celu realizacji projektu Alior Bank utworzy dedykowaną jednostkę w swojej strukturze organizacyjnej, która będzie mogła w kompleksowy sposób prowadzić operacje oraz wdrażać szereg nowoczesnych funkcjonalności i produktów powstałych na bazie rozwiązań zastosowanych w wirtualnym banku nowej generacji Alior Sync. Alior Bank w ramach umowy będzie odpowiadał m.in. za ciągłość prowadzenia działalności operacyjnej.

Współpraca pomiędzy firmami będzie prowadzona pod marką związaną z T-Mobile, który będzie w możliwie najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo, brał udział w kształtowaniu modelu biznesowego i działalności operacyjnej. Kwestia znaków towarowych, ma zostać uzgodniona w ciągu 30 dnia.

W tym celu do rady nadzorczej Alior Banku zostanie powołany przedstawiciel T-Mobile. Akcjonariusze Alioru mają na to 60 dni.

Umowa banku i operatora ma również kilka innych klauzul regulujących prawa T-Mobile Polska do zabezpieczenia własnych interesów w przyszłości. Mówi o tym szczegółowo giełdowy komunikat Alior Banku. Bank przygotował też prezentację, gdzie informuje, że w ciągu 5 lat chce zdobyć 2 mln klientów, głównie spośród baz klientów T-Mobile.

Do najważniejszych zaliczyć należy warunki finansowe i opcję nabycia przedsiębiorstwa budowanego przez Alior Bank na rzecz T-Mobile.

* Warunki finansowe

Wynagrodzenie T-Mobile z tytułu świadczenia usług pośrednictwa finansowego składać się będzie z trzech składników: 1) jednorazowego za każdego nowego klienta, który spełni kryteria wskazane w Umowie, 2) miesięcznego w wysokości zależnej od liczby klientów spełniających kryteria wskazane w Umowie, oraz 3) elementu odpowiadającego wartości brutto 35% (słownie: trzydzieści pięć procent) kalkulacyjnego zysku Oddziału Banku przed opodatkowaniem.

* Opcja Nabycia: 400-500 zł za aktywnego klienta

W okresie do dnia 30 czerwca 2038 r. wskazanemu przez T-Mobile podmiotowi, jak również T-Mobile będzie przysługiwała opcja nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Banku obejmującej Oddział Banku. Opcja ta będzie mogła zostać zrealizowana w oparciu o przyjęcie złożonej przez Bank nieodwołalnej oferty sprzedaży ZCP. Zbycie może nastąpić za cenę wynoszącą iloczyn liczby aktywnych klientów (spełniających kryteria określone w Umowie) oraz cenę z przedziału 400-500 zł, w zależności od realizacji odpowiednich zobowiązań banku określonych w umowie. Zgodnie z Umową powyższa cena ma podlegać waloryzacji od roku 2022 roku.

Opcja może zostać zrealizowana przez T-Mobile po 5 latach od wejścia w życie umowy albo wcześniej, w przypadkach wskazanych w Umowie, związanych z naruszeniem przez bank zobowiązań określonych w umowie lub wskazanymi w umowie przypadkami rozwiązania lub wygaśnięcia umowy, niewypełnieniem celów finansowych związanych z umową lub uzyskania kontroli nad bankiem przez podmiot konkurencyjny lub podmiot zależny od podmiotu konkurencyjnego w stosunku do T-Mobile.

– Nadrzędnym celem T-Mobile jest dostarczanie klientom rzeczywistych i istotnych dla nich korzyści. Dlatego tak kluczowe jest innowacyjne i dostosowane do indywidualnych potrzeb odbiorców podejście. Współpraca z Alior Bankiem jest tego przykładem. Jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku klienci zapoznają się z nowymi możliwościami jakie udostępnimy im dzięki podpisanej umowie. Szczegóły jednak zaprezentujemy, gdy nasza propozycja będzie gotowa do komercyjnego wdrożenia – brzmi wypowiedź  Miroslava Rakowskiego, prezesa T-Mobile Polska.

– W ciągu najbliższych 5 lat usługi bankowe zmienią się całkowicie za sprawą mobilnej rewolucji.  Odpowiedź na to wyzwanie stanowią alianse pomiędzy bankami i firmami telekomunikacyjnymi, to one będą tworzyć przyszłą bankowość – tłumaczy Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku. – Wspólne przedsięwzięcie Alior Banku i największego polskiego operatora telefonii komórkowej umożliwi wprowadzenie na rynek rozwiązań, produktów i usług, których nie jest w stanie samodzielnie zaoferować żaden inny bank działający w Polsce – dodaje.

Współpraca z T-Mobile oznacza dla Alior Banku m.in. znaczne rozszerzenie sieci sprzedaży, dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii mobilnych, co w istotny sposób zapewni znaczącą dynamikę akwizycji klientów oraz – zapewniono – wzrost rentowności banku.

T-Mobile Polska i Alior Bank podpisały wczoraj (11 grudnia) umowę o współpracy w zakresie przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu – poinformowali dziś rano partnerzy.

Według komunikatu prasowego, „porozumienie o charakterze strategicznym pozwoli uzyskać niespotykaną dotąd skalę synergii pomiędzy najbardziej innowacyjnym polskim bankiem, a operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu, obsługującym w Polsce ponad 15 mln klientów”.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość