Rynek tabletów w 2017 roku według IDC

Publikacja: 07.02.2018 20:01

Zgodnie z przewidywaniami, tablety przestały być urządzeniami pierwszego wyboru. Ich miejsce zajmują sprzęty all-in-one, które łączą funkcjonalności tabletu i komputera. Cały rynek – szacuje firma analityczna IDC – skurczył się w czwartym kwartale 2017 roku z 53,8 do 49,6 mln sprzedanych sztuk. Oznacza to spadek rok do roku o 7,9 proc. w najlepszym dla dostawców okresie roku.

Prym w sprzedaży wiedzie Apple, na którego iPady zdecydowało się 13,2 mln klientów czyli o 0,6 proc, więcej niż przed rokiem a analogicznym okresie. Również w całym roku firma z Cupertino zamknęła na plusie sprzedając 43,8 mln czyli o 3 proc. więcej niż w całym 2016 roku. Daje to koncernowi aż 26,8 proc. udział w globalnym rynku w tym segmencie.

Czwarty kwartał był niezwykle owocny dla Amazonu. Na produkty tej firmy zdecydowało się 7,7 mln nabywców czyli o 50,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Oznacza to druga pozycję amerykańskiej firmy wśród dostawców w zamykającym rok kwartale oraz trzecią w zestawieniu największych sprzedawców w całym roku z wynikiem 16,7 mln sztuk (38 proc. więcej niż w całym 2016 roku).

Trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych tabletów w okresie od początku października do końca roku zajął Samsung. Sprzedaż urządzeń z Korei Południowej była o 13 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie rok wcześniej i wyniosła 7 mln sztuk. Wynik taki pozwolił koncernowi utrzymać drugą pozycję wśród największych sprzedawców 2017 roku z wynikiem 24,9 mln egzemplarzy, po spadku o 6,4 proc.

Czwartą pozycję zarówno kwartalnie, jak i w całym roku zajmuje Huawei. Sprzedaż tabletów chińskiego koncernu rosła w kwartale o 11,9 proc. rok do roku i wyniosła 3,5 mln sztuk. W ciągu czterech kwartałów pretendujący do podium dostawca sprzedał 12,5 mln tabletów, co oznacza 28 proc. wzrost sprzedały w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem.

Wiadomo, że Huawei bardzo liczy na wzrost popularności urządzeń tego segmentu. Na targach MWC w Barcelonie nie będzie prezentacji nowego flagowego smartfonu, czego oczekiwała część ekspertów, a światło dzienne ujrzy właśnie nowoczesny tablet, który ma podbić europejskie rynki.

Ostatni w zestawieniu Lenovo, sprzedało w kwartale 3,1 mln tabletów czyli o 13,1 proc. mniej niż w 2016 roku w analogicznym okresie. Cały 2017 rok oznacza dla firmy 6,3 proc. spadek popularności jej produktów w tym segmencie. Największy globalny dostawca komputerów sprzedał 10,3 mln tabletów.

W ciągu 12 miesięcy sprzedanych zostało 163,5 mln tabletów, czyli o 6,5 proc. mniej niż w roku 2016. Producenci z poza pierwszej piątki najchętniej wybieranych sprzedali sumarycznie 55,3 mln sztuk, co oznacza 24,1 proc. spadek w stosunku do roku poprzedniego.

Zgodnie z przewidywaniami, tablety przestały być urządzeniami pierwszego wyboru. Ich miejsce zajmują sprzęty all-in-one, które łączą funkcjonalności tabletu i komputera. Cały rynek – szacuje firma analityczna IDC – skurczył się w czwartym kwartale 2017 roku z 53,8 do 49,6 mln sprzedanych sztuk. Oznacza to spadek rok do roku o 7,9 proc. w najlepszym dla dostawców okresie roku.

Prym w sprzedaży wiedzie Apple, na którego iPady zdecydowało się 13,2 mln klientów czyli o 0,6 proc, więcej niż przed rokiem a analogicznym okresie. Również w całym roku firma z Cupertino zamknęła na plusie sprzedając 43,8 mln czyli o 3 proc. więcej niż w całym 2016 roku. Daje to koncernowi aż 26,8 proc. udział w globalnym rynku w tym segmencie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość