P4: wzrost sprzedaży smartfonów wyhamował; znikają kontrakty na 18 miesięcy

Publikacja: 24.07.2012 18:32

Smartfony stanowią obecnie około 70 proc. wszystkich urządzeń sprzedawanych przez P4, operatora sieci Play, wynika z rozmowy z Marcinem Gruszką, rzecznikiem spółki.

– Nie zauważyliśmy, aby liczba osób zainteresowanych kupnem smartfona spadała. Wzrost ich sprzedaży wyhamował, ale nie ma tendencji do spadku – powiedział Gruszka odnosząc się do doniesień prasowych na temat coraz mniejszej liczby osób zainteresowanych  tego typu urządzeniami.

O tym, że około 60 proc. badanych nie posiadających takich aparatów nie zamierza ich kupić wynikało z badania przeprowadzonego przez firmę MEC Poland

– Być może nie wszyscy są w stanie zakwalifikować kupowane przez siebie sprzęty jako smartfony – ocenił Gruszka.

Zdaniem rzecznika Play, wprowadzony do oferty operatora aparat Huawei G300 może być hitem sprzedaży w fioletowo-białej sieci nie tylko ze względu na cenę, ale przede wszystkim na jakość i design. Bez kontraktu urządzenie będzie można kupić za 700-1000 złotych.

Podobnie jak inne dostępne w Polsce, także ten terminal produkcji Huawei nie jest przystosowany do pracy w technologii LTE, ale – jak wynika z rozmów, które przeprowadziliśmy – możliwe, że chiński producent wprowadzi na polski rynek swoje produkty tego typu jeśli będzie zainteresowanie ze strony odbiorców.

W Stanach Zjednoczonych ten sam model smartfona współpracuje z Long Term Evolution.

Oprócz Huawei do sprzedaży w sieci Play trafić mają kolejne smartfony, tym razem marki LG. Ich premiera już niebawem.

Co ciekawe, jak dowiedział się rpkom.pl, Play wycofał się z umów podpisywanych na 18 miesięcy. Ta nietypowa dla innych operatorów długość zobowiązania jest obowiązującą dla klientów P4, którzy podpisali umowę. Ci, którzy zdecydują się teraz na kontrakt z siecią mają do wyboru umowy na rok i dwa lata.

Smartfony stanowią obecnie około 70 proc. wszystkich urządzeń sprzedawanych przez P4, operatora sieci Play, wynika z rozmowy z Marcinem Gruszką, rzecznikiem spółki.

– Nie zauważyliśmy, aby liczba osób zainteresowanych kupnem smartfona spadała. Wzrost ich sprzedaży wyhamował, ale nie ma tendencji do spadku – powiedział Gruszka odnosząc się do doniesień prasowych na temat coraz mniejszej liczby osób zainteresowanych  tego typu urządzeniami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?