Brakuje nam czempionów technologicznych
Gdy spotykam się z przedsiębiorcami publicznie ogłaszają, że nie chcą pomocy, lecz w kuluarach stwierdzają, że gdyby państwo zrobiłoby dla nich „to”, czy „tamto” nie powiedzieliby „nie” – rozmowa z Janem Filipem Staniłką, dyrektorem departamentu innowacji w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.
S. A8-A9
Wydawcy mierzą się z prawem do zapomnienia. Internauci zaczynają z niego korzystać
Prawo do zapomnienia. To hasło robi ostatnio prawdziwą karierę! Wydawcy prowadzący portale informacyjne, a na nawet blogerzy skarżą się, że po wejściu w życie RODO dostają coraz więcej wniosków o usunięcie danych osobowych właśnie z powołaniem się na to głośno reklamowane uprawnienie zawarte w art. 17 rozporządzenia.
S. C6-C10
Gazeta Wyborcza
Polskie #wakacje na Instagramie
Najczęściej chwalimy się wakacyjnymi zdjęciami znad morza i z gór. Ale rośnie liczba miejsc, gdzie do niedawna turyści byli rzadkością. Urlopujący się Polacy fotografują się np. w Uniejowie, Zatorze, czy Świebodzinie.
S. 8
Youtuberzy walczą o reklamy
Blok reklamowy w telewizji – sięgamy po pilota. Na YouTubie – mimo reklam – liczniki odtworzeń youtuberów rosną. Jak im się udała ta sztuczka?
http://wyborcza.pl/7,156282,23743988,jak-jutuberzy-siegaja-po-reklamy-z-telewizji-maja-wiecej-niz.html (dostęp płatny)
Parkiet
Cyfrowy Polsat, LPP: Polskie firmy na zawsze
Zygmunt Solorz, założyciel Cyfrowego Polsatu, kilka lat temu wniósł majątek do TiVi Foundation z siedzibą w Lichtensteinie. Przypomniał o tym pytany przez „Parkiet”, czy przypadkiem nie przygotowuje się do sprzedaży akcji Cyfrowego Polsatu. Takie pytanie nasuwa się, gdy wziąć pod uwagę aktywność spółek z grupy Cyfrowy Polsat: przejmują większe i mniejsze firmy z pokrewnych branż (operatorów, stacje telewizyjne), a jednocześnie trwają porządki wewnątrz grupy (sieć komórkowa wydzielona została do osobnej spółki).
http://archiwum.parkiet.com/artykul/801609_Cyfrowy_Polsat_LPP:_Polskie_firmy_na_zawsze.html (dostęp płatny)