Reklama

Tom Ruhan: w jaki sposób rozwój NGA wpłynie na obecne modele biznesowe operatorów?

Jesteśmy dziś na rozdrożu. Budowa sieci nowej generacji stawia przed nami wiele wyzwań, ale stanowi też wyjątkową okazję do określenia na nowo modeli biznesowych, które zapewnią trwałą konkurencję. Do podjęcia dyskusji skłaniają ogłoszone niedawno przez Komisję Europejską konsultacje nowej metodologii kalkulacji cen dostępu telekomunikacyjnego

Publikacja: 19.10.2011 13:34

Tom Ruhan: w jaki sposób rozwój NGA wpłynie na obecne modele biznesowe operatorów?

Foto: ROL

W ciągu ostatnich kilkunastu lat zarówno regulatorzy, jak i operatorzy mieli do czynienia z sieciami miedzianymi odziedziczonymi z czasów monopoli. Zadanie otwarcia rynków było w tamtej sytuacji trudne i tylko częściowo skuteczne. Obecnie ponad 10 lat po powszechnej liberalizacji rynku w 1998 roku, operatorzy zasiedziali utrzymują średnio prawie 50 proc. rynku detalicznego. Wraz z przejściem na sieci nowej generacji nie zmienią się ogólne zasady ekonomiki. Sieci stacjonarne wymagają bardzo wysokich kosztów utopionych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama