Tom Ruhan: w jaki sposób rozwój NGA wpłynie na obecne modele biznesowe operatorów?

Jesteśmy dziś na rozdrożu. Budowa sieci nowej generacji stawia przed nami wiele wyzwań, ale stanowi też wyjątkową okazję do określenia na nowo modeli biznesowych, które zapewnią trwałą konkurencję. Do podjęcia dyskusji skłaniają ogłoszone niedawno przez Komisję Europejską konsultacje nowej metodologii kalkulacji cen dostępu telekomunikacyjnego

Publikacja: 19.10.2011 13:34

Tom Ruhan: w jaki sposób rozwój NGA wpłynie na obecne modele biznesowe operatorów?

Foto: ROL

W ciągu ostatnich kilkunastu lat zarówno regulatorzy, jak i operatorzy mieli do czynienia z sieciami miedzianymi odziedziczonymi z czasów monopoli. Zadanie otwarcia rynków było w tamtej sytuacji trudne i tylko częściowo skuteczne. Obecnie ponad 10 lat po powszechnej liberalizacji rynku w 1998 roku, operatorzy zasiedziali utrzymują średnio prawie 50 proc. rynku detalicznego. Wraz z przejściem na sieci nowej generacji nie zmienią się ogólne zasady ekonomiki. Sieci stacjonarne wymagają bardzo wysokich kosztów utopionych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa