Dwa tygodnie temu wystartował Projekt Blupill, internetowa usługa optymalizacji wydatków na usługi komórkowe stworzona przez Entellico, start-up z Poznania. Serwis rpkom.pl informował już o starcie usługi w tej wiadomości.
Przypomnijmy – Blupill oferuje wyszukanie optymalnych, jak najtańszych dla konkretnego użytkownika taryf i usług przy zachowaniu podobnego stopnia ich wykorzystania. Operacja wykonywana po wprowadzeniu przez użytkownika do aplikacji (uruchamianej lokalnie, w pamięci RAM komputera) swojego numeru telefonu oraz hasła dostępu do internetowej platformy obsługi abonenta.
Jak podkreślał Sebastian Barylski, szef projektu, priorytetem usługi nie jest zachęcanie użytkowników do migracji do innych operatorów, a jedynie zaprezentowanie możliwości osiągnięcia oszczędności i zmniejszenie „asymetrii informacji”, na której cierpią abonenci sieci komórkowych zagubieni w gąszczu taryf, usług dodanych i ich kombinacji.
Udostępnienie hasła to złamanie regulaminu
Serwis rpkom.pl poprosił o opinię na temat projektu największych operatorów. Po dłuższej analizie przedsięwzięcia na oficjalną wypowiedź zdecydowała się tylko Grupa TP, właściciel sieci Orange. Jej prawnicy mają zastrzeżenia do uruchomionej przez Entellico usługi.