[b]Ofcom[/b], brytyjski regulator rynku telekomunikacyjnego nakazał tamtejszym operatorom zwracanie pieniędzy klientom, którzy zmieniają dostawcę usług, w sytuacji kiedy u dotychczasowego operatora wykupili oni np. usługi przedpłacone, których ważność wygasa po zmianie operatora.
Jak tłumaczy brytyjski regulator, chodzi np. o wnoszone z góry opłaty za dzierżawę linii lub niewykorzystane pule usług promocyjnych, których okres ważności wykracza poza datę zmiany operatora przez klienta. Według szacunków Ofcom nie zwracając takich zaległych sum operatorzy brytyjscy co roku zyskują ok. 10 mln funtów. Do tej pory do poleceń Ofcomu zastosowało się tylko trzech operatorów działających w Wielkiej Brytanii: [b]BT[/b], [b]Orange[/b] oraz pocztowy [b]Post Office[/b]. Kilkanaście dni temu wprowadził je także [b]T-Mobile[/b].