Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2022 r. Jeden wielki wygrany

356 tys. numerów komórkowych zmieniło operatora w ostatnim kwartale 2022 r. W całym minionym roku ponad 1,35 mln, czyli mniej niż w 2021 r. – wynika z najnowszych danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Publikacja: 09.01.2023 11:37

Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2022 r. Jeden wielki wygrany

Foto: Adobe stock

W czwartym kwartale 2022 r. dodatni bilans przenosin numerów komórkowych zanotowały m.in. dwa duże telekomy: T-Mobile Polska (kolejny kwartał z rzędu) oraz (być może odwracając w końcu negatywny trend) – P4, operator sieci Play. Ich wyniki to odpowiednio: 18,7 tys. numerów i ponad 9 tys. numerów na plusie.

Z kolei Orange Polska „oddał” na czysto ponad 7 tys. numerów komórkowych, a Polkomtel (właściciel Plusa) stracił ich ponad 43,5 tys.

Gdy jest się inwestorem giełdowym, na wyniki Plusa i Playa warto też patrzeć szerzej: uwzględniając dane spółek z grup, które współtworzą operatorzy. W Grupie Cyfrowy Polsat, dodatni wynik odnotowało Premium Mobile (ponad 6,5 tys. numerów zyskanych „na czysto”) oraz Netia (2,9 tys.). Za to w grupie P4, telewizja kablowa UPC po raz pierwszy od restartu usług komórkowych zanotowała ujemy bilans przenosin (ponad 1 tys. numerów).

Czytaj więcej

Ruszyła procedura aukcji 5G w Polsce. Miliardy za pasmo i na inwestycje

Jak podał UKE, w całym 2022 roku w sieciach mobilnych przeniesionych zostało łącznie prawie 1,36 mln numerów komórkowych. To o ponad 62 tys. mniej niż w całym 2021 r., gdy przeniesiono 1,42 mln numerów.

W 2022 r. ujemny bilans przenosin zanotowały trzy duże telekomy: Orange Polska stracił „na czysto” ponad 24 tys. kart SIM, Polkomtel ponad 118 tys., a P4 ponad 37 tys. T-Mobile zyskał zaś ponad 64 tys. numerów komórkowych.

I znowu warto sprawdzić, jak poradziły sobie grupy kapitałowe. W Grupie Cyfrowy Polsat, do której należy Plus dodatnie wyniki zanotowały w ub.r. Netia (plus 10,5 tys. numerów) oraz Premium Mobile (ponad 22,1 tys.). Natomiast w Grupie P4, w minionym roku kablówka UPC zdobyła prawie 22,5 tys. użytkowników mobilnej telefonii odbierając ich konkurentom.

Do marek telekomunikacyjnych notujących zauważalnie wysokie dodatnie wyniki przenosin należały również Vectra (ponad 14 tys. w rok), czy Mobile Vikings (12,6 tys.).

W sieciach stacjonarnych w 2022 roku przeniesionych zostało łącznie 290,12 tys. numerów, o ponad 96 tys. mniej niż rok wcześniej.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10