W czwartym kwartale 2022 r. dodatni bilans przenosin numerów komórkowych zanotowały m.in. dwa duże telekomy: T-Mobile Polska (kolejny kwartał z rzędu) oraz (być może odwracając w końcu negatywny trend) – P4, operator sieci Play. Ich wyniki to odpowiednio: 18,7 tys. numerów i ponad 9 tys. numerów na plusie.
Z kolei Orange Polska „oddał” na czysto ponad 7 tys. numerów komórkowych, a Polkomtel (właściciel Plusa) stracił ich ponad 43,5 tys.
Gdy jest się inwestorem giełdowym, na wyniki Plusa i Playa warto też patrzeć szerzej: uwzględniając dane spółek z grup, które współtworzą operatorzy. W Grupie Cyfrowy Polsat, dodatni wynik odnotowało Premium Mobile (ponad 6,5 tys. numerów zyskanych „na czysto”) oraz Netia (2,9 tys.). Za to w grupie P4, telewizja kablowa UPC po raz pierwszy od restartu usług komórkowych zanotowała ujemy bilans przenosin (ponad 1 tys. numerów).
Czytaj więcej
Cztery bloki pasma C za minimum 450 mln zł każdy są do zdobycia przez czterech operatorów komórkowych w kraju. Aukcja ma dwa lata opóźnienia, ale w dokumentacji zmieniło się niewiele. Postawiono na zobowiązania inwestycyjne i wysoką jakość sieci.
Jak podał UKE, w całym 2022 roku w sieciach mobilnych przeniesionych zostało łącznie prawie 1,36 mln numerów komórkowych. To o ponad 62 tys. mniej niż w całym 2021 r., gdy przeniesiono 1,42 mln numerów.
W 2022 r. ujemny bilans przenosin zanotowały trzy duże telekomy: Orange Polska stracił „na czysto” ponad 24 tys. kart SIM, Polkomtel ponad 118 tys., a P4 ponad 37 tys. T-Mobile zyskał zaś ponad 64 tys. numerów komórkowych.
I znowu warto sprawdzić, jak poradziły sobie grupy kapitałowe. W Grupie Cyfrowy Polsat, do której należy Plus dodatnie wyniki zanotowały w ub.r. Netia (plus 10,5 tys. numerów) oraz Premium Mobile (ponad 22,1 tys.). Natomiast w Grupie P4, w minionym roku kablówka UPC zdobyła prawie 22,5 tys. użytkowników mobilnej telefonii odbierając ich konkurentom.
Do marek telekomunikacyjnych notujących zauważalnie wysokie dodatnie wyniki przenosin należały również Vectra (ponad 14 tys. w rok), czy Mobile Vikings (12,6 tys.).
W sieciach stacjonarnych w 2022 roku przeniesionych zostało łącznie 290,12 tys. numerów, o ponad 96 tys. mniej niż rok wcześniej.