Reklama
Rozwiń
Reklama

Hologram, który można dotknąć. Tak będą wyglądać spotkania przyszłości

Naukowcy z Uniwersytetu w Glasgow opracowują rozwiązanie, które wykracza poza wszelkie formy transmisji, jakie dotąd znaliśmy – chodzi o hologram, ale zupełnie wyjątkowy. Badacze stworzyli piłkę do koszykówki, którą dało się toczyć.

Publikacja: 27.09.2021 08:21

Hologram, który można dotknąć. Tak będą wyglądać spotkania przyszłości

Foto: shutterstock

System wykorzystuje tzw. technologię aerohaptyki – to w praktyce strumienie powietrza, które odpowiednio modelowane umożliwiają użytkownikom odczuwanie wirtualnych obrazów zmysłem dotyku. W efekcie takich projekcji człowiek może doświadczać wręcz realistycznych interakcji. Stojący za tym eksperymentem Ravinder Daahiya tłumaczy, iż strumienie powietrza wywołują na palcach, dłoniach i nadgarstkach wrażenie dotykania. Na łamach „The Conversation” napisał, że z czasem ta technologia może być tak dopracowana, że umożliwi niemal realne spotkanie z wirtualnym awatarem kolegi, który znajduje się na drugim końcu świata. „Będziemy mogli naprawdę poczuć jego uścisk dłoni” – podkreśla.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Wizje Przyszłości
El Capitan zaprezentowany. Czym zajmie się najszybszy superkomputer świata?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Wizje Przyszłości
Ogromne źródło energii. Naukowcy odkryli je wprost pod naszymi nogami
Wizje Przyszłości
Kalifornijski start-up chce dokonać nowej rewolucji. Umożliwi komunikację we śnie
Wizje Przyszłości
Chcą dowiercić się do jądra Ziemi. Tania energia na miliony lat
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Wizje Przyszłości
Hotel z atomowym napędem. "Flytanic" może lecieć kilka lat
Reklama
Reklama