Boom na płatne serwisy z serialami. Netflix i Cyfrowy Polsat Go na czele

Wydatki na płatną telewizję urosną w tym roku O 3,15 proc. do 7,17 mld zł – prognozuje firma analityczno-doradcza PMR. Wzrost ten zapewnia sektorowi szybko rozwijający się segment internetowych serwisów subskrypcyjnych (VoD), takich jak Netflix, czy Ipla.

Publikacja: 05.08.2019 14:48

Boom na płatne serwisy z serialami. Netflix i Cyfrowy Polsat Go na czele

Foto: cyfrowa.rp.pl

Zdaniem autorów raportu ”Rynek płatnej telewizji i VOD w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na latach 2019-2024” w 2018 roku rynek płatnej telewizji w Polsce warty był 6,95 mld zł, o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej. To jednak nie znaczy, że telewizje kablowe i satelitarne przeżywają boom popularności swoich platform. Główny motor wzrostu jest inny.

W ubiegłym roku już za 12 proc. rynku płatnego wideo odpowiadały internetowe serwisy wideo na żądanie (VoD): według wyliczeń PMR uzyskały 854 mln zł przychodu i rosły pod tym względem dynamicznie, bo kwota ta była wyższa o 25 proc. niż w 2017 r.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Biznes Ludzie Startupy
Polacy rzucają wyzwanie Revolutowi i Instagramowi. Teraz przebojem ma być SocialFi
Biznes Ludzie Startupy
Magiczna kapsułka z Polski rusza w świat. Może być przełomem w leczeniu zwierząt
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Huawei napędza rozwój inteligentnej gospodarki