Polskie firmy ostro wchodzą do sieci. Ale do Skandynawów nam daleko

Przez internet sprzedaje już 14 proc. przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 10 osób, czyli mniej niż średnia UE. Uwzględniając mikrofirmy, wynik byłby dużo wyższy, ponieważ to one chętniej wchodzą w e-handel.

Publikacja: 16.01.2020 18:48

Polskie firmy ostro wchodzą do sieci. Ale do Skandynawów nam daleko

Foto: Adobe Stock

Według najnowszych danych Eurostatu w ciągu roku liczba takich przedsiębiorstw wzrosła o 1 pkt proc., co nie jest może imponującym wynikiem – tym bardziej że Polska nadal znajduje się poniżej unijnej średniej. Jednak ogólny wysoki wynik to zasługa przede wszystkim biznesów z państw skandynawskich, gdzie online sprzedaje już nawet ponad 30 proc. firm.

Inna sprawa, że nasz rynek rozwija się w szybkim tempie już od lat, a Polacy wydają już w sieci ponad 50 mld zł.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja w wykrywaniu raka? Guru z Doliny Krzemowej inwestuje w polską firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma pomoże pozyskać kluczowy surowiec. Wielka nadzieja medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Polacy ze Szkocji rewolucjonizują produkcję mięsa. Nowa alternatywa dla żywych zwierząt
Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes Ludzie Startupy
Kelner czy bot? Dzięki AI polska firma odmienia gastronomię