Oglądaj zawody i graj. Polska rewolucja w e-sporcie

Warszawski startup stworzył pierwszą na świecie grę, która towarzyszy – w czasie rzeczywistym – wydarzeniom e-sportowym oglądanym na ekranie komputera.

Publikacja: 25.05.2021 11:17

Oglądaj zawody i graj. Polska rewolucja w e-sporcie

Foto: StreamCards

To przełom w świecie gier i transmisji profesjonalnych rozgrywek e-sportowych. Rodzimy startup opracował grę w formie tzw. twitch extension – „nakładki” na transmisje zawodów, która dostępna jest bezpośrednio po włączeniu streamu organizatora turnieju i nie wymaga żadnych dodatkowych działań ze strony widza. Projekt StreamCards umożliwia interakcję z oglądanymi na żywo rozgrywkami poprzez zagrywanie kart powiązanych z bieżącymi wydarzeniami. Widzowie rywalizują bezpośrednio pomiędzy sobą, otrzymując punkty za prawidłowe wytypowanie zdarzeń nadchodzących w głównej grze.

Jak zwiększyć interaktywność

StreamCards to warszawski startup technologiczny, który wprowadza nowy wymiar interaktywności do transmisji streamowanych na żywo. Pozwala – w czasie rzeczywistym – grać z innymi widzami. Gra karciana, o której mowa, działa w środowisku Twitcha, najpopularniejszej platformy fanów e-sportu. Stworzony przez StreamCards system, który umożliwia interakcję z oglądanymi na żywo rozgrywkami oraz rywalizację, dodatkowo potęgując emocje związane z oglądaniem zawodów, to pierwsza na świecie gra bezpośrednio powiązana z wydarzeniami z rozgrywek e-sportowych. Tytuł jest aktualnie w fazie „beta” testów, a oficjalna premiera planowana jest na lipiec br.

CZYTAJ TAKŻE: Polska spółka przejmuje e-sportową część tureckiego Besiktasu

– Dotychczas transmisje zawodów e-sportowych były bierną formą rozrywki. StreamCards wprowadza je na zupełnie nowy poziom – widzowie są bliżej akcji, a organizatorzy turniejów zyskują możliwość wyróżnienia swojej transmisji. Na nowej formie interakcji mogą skorzystać również sponsorzy turniejów, dla których tworzymy innowacyjny kanał promowania marki. Otwieramy w ten sposób nowe drogi rozwoju dla całego rynku – komentuje Daniel Sieradzan, prezes StreamCards.

Gra działa w oparciu o dane dostarczane przez GRID Esports, wiodącą globalną platformę przetwarzającą informacje z rozgrywek e-sportowych. Pierwszym obsługiwanym przez StreamCards tytułem jest „Counter Strike: Global Offensive”, ale jeszcze przed końcem roku startup zamierza wejść w kolejne tytuły. – Jesteśmy w trakcie rozmów z organizacjami m.in. z Europy Centralnej, Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Zwiększenie interaktywności doświadczeń to jeden z kluczowych trendów w branży rozrywki, a gry i e-sport przodują we wprowadzaniu takich innowacji – podkreśla Dominika Szot, wiceprezes startupu.

Spółka przyciągnęła inwestorów

Daniel i Dominika założyli StreamCards w 2017 roku. Sieradzan ma wieloletnie doświadczenie w pracy ze startupami, w tym e-sportowymi. Wcześniej pracował w konsultingu w londyńskim City oraz tworzył rozwiązania w zakresie lojalizacji konsumentów w Payback.

CZYTAJ TAKŻE: E-sport urósł na pandemii. Czas na olimpiadę?

Z kolei współtwórczyni tego innowacyjnego projektu zdobywała doświadczenie w Huawei oraz spółkach z branży – Hydra Games i Movie Games. Dominika ponadto aktywnie wspiera rozwój kobiet w branżach gamedev’u i e-sportu (prowadzi m.in. autorski podcast „It’s Her Game”, w którym rozmawia z profesjonalistkami z tych branż.

Spółka już przyciągnęła uwagę inwestorów. Niedawno pozyskała 2 mln zł. Wsparcie otrzymała z Tar Heel Capital Pathfinder. Michał Wrzołek, dyrektor ds. inwestycji w tym funduszu, przekonuje, że gaming ma ogromny potencjał biznesowy, który nie kończy się na produkcji gier. – Angażujemy się w tworzenie startupów odpowiadających na inne, niezaadresowane dotąd potrzeby rynku – zaznacza.

To przełom w świecie gier i transmisji profesjonalnych rozgrywek e-sportowych. Rodzimy startup opracował grę w formie tzw. twitch extension – „nakładki” na transmisje zawodów, która dostępna jest bezpośrednio po włączeniu streamu organizatora turnieju i nie wymaga żadnych dodatkowych działań ze strony widza. Projekt StreamCards umożliwia interakcję z oglądanymi na żywo rozgrywkami poprzez zagrywanie kart powiązanych z bieżącymi wydarzeniami. Widzowie rywalizują bezpośrednio pomiędzy sobą, otrzymując punkty za prawidłowe wytypowanie zdarzeń nadchodzących w głównej grze.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie