Sukces platformy TV Disneya. Netflix zagrożony

Serwis streamingowy Disney+ zadebiutował niecałe trzy miesiące temu a już ma 28,6 mln subskrybentów.

Publikacja: 05.02.2020 09:30

Sukces platformy TV Disneya. Netflix zagrożony

Foto: Bloomberg

Koncern Disneya przedstawił wyniki za czwarty kwartał 2019 roku. Wynika z nich, że przychody wyniosły 20,86 mld dolarów wobec 15,30 mld dol. w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 36 proc. rok do roku. Przychody okazały się wyższe od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się ich na poziomie 20,79 mld dolarów. Zysk netto z działalności wyniósł 2,13 mld dolarów, czyli mniej niż rok wcześniej, kiedy to wyniósł 2,79 mld dol. rok wcześniej, co stanowi spadek o 23 proc. rok do roku.

To pierwszy raport obejmujący platformę streamingową Disney+, która została uruchomiona w 12 listopada 2019 roku. W momencie uruchomienia platformy miała ona 10 mln abonentów, a obecnie ma ich 28,6 mln – informuje „The New York Times”.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Rober A. Iger, prezes koncernu, powiedział na konferencji prasowej, że wyniki platformy „przeszły najśmielsze oczekiwania”.

Disney+ jest dostępny na razie tylko w USA. Według zapowiedzi koncernu serwis w Europe będzie dostępny od marca tego roku. Od 24 marca w ośmiu europejskich krajach: Francji, Wielkiej Brytanii, Włochach, Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii i Irlandii. Latem 2020 roku wejdzie do kolejnych krajów: Belgii, Portugalii i krajów skandynawskich.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy będzie dostępna w Polsce. Cena subskrypcji w Europie za miesiąc użytkowania Disney Plus to 6,99 euro za miesiąc lub 69,99 euro za cały rok.

CZYTAJ TAKŻE: Disney+ może być górą w starciu z Netfliksem czy Apple

Disney szacuje, że do 2024 roku z platformy ma korzystać od 60 do 90 mln osób. Tymczasem według danych z 2018 roku z Netfliksa korzystało 158 mln osób na całym świecie. Pierwszy tydzień korzystania z serwisu ma być za darmo.

Koncern Disneya przedstawił wyniki za czwarty kwartał 2019 roku. Wynika z nich, że przychody wyniosły 20,86 mld dolarów wobec 15,30 mld dol. w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 36 proc. rok do roku. Przychody okazały się wyższe od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się ich na poziomie 20,79 mld dolarów. Zysk netto z działalności wyniósł 2,13 mld dolarów, czyli mniej niż rok wcześniej, kiedy to wyniósł 2,79 mld dol. rok wcześniej, co stanowi spadek o 23 proc. rok do roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Usługi MAIN pomagają spełniać wymogi NIS2
Materiał partnera
Różnorodność daje organizacjom supermoc
Biznes Ludzie Startupy
Polak stworzył AI, która sama założy firmę czy zarezerwuje bilet. Światowi inwestorzy
Biznes Ludzie Startupy
Nowa fryzura prosto z aplikacji. Nowe technologie wchodzą do salonów fryzjerskich
Akcje Specjalne
Naszym celem jest osiągnięcie 9 GW mocy OZE do 2030 roku
Biznes Ludzie Startupy
Znana polska firma ma zostać partnerem Facebooka. Rewolucja w finansowaniu
Biznes Ludzie Startupy
Wpadli na to jeszcze przed Facebookiem. Polacy rozkręcają wirtualną rewolucję