Polacy porzucają telewizję. Szybko przybywa streamerów

Pandemia zmieniła obraz mediów – coraz więcej czasu spędzamy w internecie, kosztem m.in. oglądania telewizji. Popularność programów strumieniowanych w sieci rośnie. Przybywa też twórców prowadzących własne tzw. streamy.

Publikacja: 07.05.2021 08:56

Polacy porzucają telewizję. Szybko przybywa streamerów

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Z najnowszych badań wynika, że w Polsce ponad 50 proc. streamerów i ich widzów spędza czas właśnie na takiej aktywności, porzucając tradycyjne media.

W porównaniu z rokiem 2019 liczba polskich kanałów streamingowych, liczących powyżej 10 tys. subskrybentów, zwiększyła się w 2020 r. o ponad 41 proc. Jak podaje portal Streamerzy.pl, w ub. r. było 550 takich kanałów (rok wcześniej – 389). Dane portalu, przygotowane wspólnie z inStreamly, wskazują, że aż 61 proc. widzów platform streamingowych deklaruje, że nie ogląda telewizji wcale a 26 proc. – ogląda mniej niż 1 godzinę dziennie. Ten czas przeznaczają na gry (30 proc.), oglądanie streamów (32 proc.) i YouTube’a (23 proc.).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Biznes Ludzie Startupy
Polacy rzucają wyzwanie Revolutowi i Instagramowi. Teraz przebojem ma być SocialFi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes Ludzie Startupy
Magiczna kapsułka z Polski rusza w świat. Może być przełomem w leczeniu zwierząt