Polacy porzucają telewizję. Szybko przybywa streamerów

Pandemia zmieniła obraz mediów – coraz więcej czasu spędzamy w internecie, kosztem m.in. oglądania telewizji. Popularność programów strumieniowanych w sieci rośnie. Przybywa też twórców prowadzących własne tzw. streamy.

Publikacja: 07.05.2021 08:56

Polacy porzucają telewizję. Szybko przybywa streamerów

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Z najnowszych badań wynika, że w Polsce ponad 50 proc. streamerów i ich widzów spędza czas właśnie na takiej aktywności, porzucając tradycyjne media.

W porównaniu z rokiem 2019 liczba polskich kanałów streamingowych, liczących powyżej 10 tys. subskrybentów, zwiększyła się w 2020 r. o ponad 41 proc. Jak podaje portal Streamerzy.pl, w ub. r. było 550 takich kanałów (rok wcześniej – 389). Dane portalu, przygotowane wspólnie z inStreamly, wskazują, że aż 61 proc. widzów platform streamingowych deklaruje, że nie ogląda telewizji wcale a 26 proc. – ogląda mniej niż 1 godzinę dziennie. Ten czas przeznaczają na gry (30 proc.), oglądanie streamów (32 proc.) i YouTube’a (23 proc.).

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes Ludzie Startupy
Bot biegłym rewidentem. Księgowa AI prześwietli firmy
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja w wykrywaniu raka? Guru z Doliny Krzemowej inwestuje w polską firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma pomoże pozyskać kluczowy surowiec. Wielka nadzieja medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Polacy ze Szkocji rewolucjonizują produkcję mięsa. Nowa alternatywa dla żywych zwierząt
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji