Aktualizacja: 26.01.2025 16:55 Publikacja: 10.05.2021 21:09
Foto: Emys
Emys, młoda spółka z Wrocławia, opracowała robota edukacyjnego, który właśnie idzie w świat. Na celowniku ma Szwajcarię, USA i Chiny. Seryjna produkcja nowatorskiego urządzenia ruszy przed wakacjami. Automat to w praktyce inteligentny „native speaker”, mówiący z perfekcyjnym angielskim akcentem. – Jest przeznaczony przede wszystkim dla dzieci w wieku trzech–dziewięciu lat. Robot wyraża emocje, utrzymuje z uczniem kontakt wzrokowy, chwali za postępy w nauce, a dzięki temu potrafi zaangażować go nawet, gdy dziecko ma kłopoty z koncentracją z powodu mnogości bodźców. Nauka z jego pomocą wykorzystuje różne zmysły i budzi w dzieciach ciekawość – mówi Michał Dziergwa, jeden z założycieli startupu.
Inwestorzy wpompowali w firmę ElevenLabs, która tworzy syntetyczne głosy trudne do odróżnienia od naturalnych, kolejne setki milionów dolarów, a jej wycena sięga już 3-3,3 mld dol. Triumfalny pochód przez USA wciąż trwa.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Polski start-up Holi Health, uznany za jeden z 10 najbardziej innowacyjnych w obszarze zdrowia i wellness w UE, szykuje mocną ekspansję. Na celowniku są Włochy i Hiszpania.
Projekt technologii biometrycznej, która niweluje konieczność posiadania portfela, zyskuje kolejne funkcjonalności.
Polski deeptech wdraża innowacyjną technologię, która ma usprawnić nowoczesną komunikację. Spółka z Lublina zaczęła realizować projekty dla NATO.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Poprzednik grał w hollywoodzkim przeboju, ten lata i jeździ w trudnym terenie. Uniwersalna konstrukcja to projekt start-upu B-Technology. Inne rodzime firmy też mają czym podbić rynek „air mobility”.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Praca w pełnym bodźców biurze utrudnia koncentrację i zmniejsza produktywność. Rozwiązaniem jest lepsze zarządzanie otoczeniem, które wspiera skupienie i efektywność.
Chciałem, aby fotele Diablo Chairs stały się symbolem stylu, odważnego designu i niezawodności. Bez wątpienia było to przełomowe podejście, co szybko potwierdził rynek, podążając za nami – mówi Paweł Nowak, właściciel Domator24.com i marek Diablo Chairs oraz Jan Nowak.
Wdrażając rolnictwo regeneratywne, jesteśmy w stanie zredukować nawet ok. 40 proc. emisji pochodzących obecnie z systemu żywieniowego w Unii Europejskie do 2050 r. – mówi Michał Siwek z BNP Paribas Bank Polska.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej – mówi Rob Clark, dyrektor operacyjny, Epson Europe.
Orlen w wyniku przejęć przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich lat znacząco poszerzył portfolio oferowanych usług i produktów. Nowa strategia spółki uwzględnia wszystkie segmenty, w których działa grupa, proponując nową ofertę dla klientów.
Na rok 2025 patrzymy z optymizmem i wchodzimy w niego w pełnej gotowości. Pozostaniemy blisko naszych klientów i konsumentów, by razem przygotować się na zmiany, które czekają nasz rynek. Będziemy dalej rozwijać się w sposób zrównoważony, mając na uwadze dobro naszych pracowników oraz wpływ biznesu na społeczności i środowisko – mówi Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas