Gdzie kupujemy sprzęt RTV i AGD? Zaskakujące wyniki badań

Rynek elektroniki użytkowej skutecznie opiera się internetowej rewolucji. Polacy chcą osobistego kontaktu z doradcą.

Publikacja: 14.01.2020 20:25

Pandemia koronawirusa dobiła rynek ciekłokrystalicznych ekranów

Pandemia koronawirusa dobiła rynek ciekłokrystalicznych ekranów

Foto: Shutterstock

36 proc. młodych Polaków (w wieku 25–29 lat) oraz 35 proc. starszych (w wieku 50–59 lat), jeśli ma kupić telewizor, laptop, pralkę lub lodówkę, sięga do internetu i tam finalizuje transakcję. Większość wciąż woli jednak wizytę w tradycyjnym sklepie – wynika z badań RTV Euro AGD.

Eksperci sieci twierdzą, że ów trend szybko się nie zmieni. Niemal co trzeci klient nie wyobraża sobie bowiem zakupu elektroniki użytkowej bez bezpośredniego kontaktu z fachowym doradcą w stacjonarnym punkcie. Nie oznacza to jednak, że firmy specjalizujące się w detalicznym handlu takimi urządzeniami nie doceniają sektora e-commerce. Wręcz przeciwnie: to dla nich coraz bardziej znaczące źródło przychodów. Przedstawiciele branży RTV/AGD, z którymi rozmawialiśmy, wskazują, że konsument online jest dla takich sklepów nawet bardziej cenny, gdyż znacznie częściej niż klienci punktów stacjonarnych wybiera produkty zaawansowane technologicznie. Chętniej także sięga po towary z wyższej półki cenowej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes Ludzie Startupy
Cyfryzacja zwiększa wydajność przemysłu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes Ludzie Startupy
„Zabójcy banków" wychodzą z internetu. Nowe, zaskakujące usługi
Biznes Ludzie Startupy
Karol Nawrocki chce postawić na nowe technologie i start-upy. Będą duże zmiany?
Biznes Ludzie Startupy
Organy na zamówienie. Oni chcą przeprowadzić rewolucję w medycynie
Biznes Ludzie Startupy
Najwięcej wart polski start-up zyskuje następcę. Plany światowej ekspansji