36 proc. młodych Polaków (w wieku 25–29 lat) oraz 35 proc. starszych (w wieku 50–59 lat), jeśli ma kupić telewizor, laptop, pralkę lub lodówkę, sięga do internetu i tam finalizuje transakcję. Większość wciąż woli jednak wizytę w tradycyjnym sklepie – wynika z badań RTV Euro AGD.
Eksperci sieci twierdzą, że ów trend szybko się nie zmieni. Niemal co trzeci klient nie wyobraża sobie bowiem zakupu elektroniki użytkowej bez bezpośredniego kontaktu z fachowym doradcą w stacjonarnym punkcie. Nie oznacza to jednak, że firmy specjalizujące się w detalicznym handlu takimi urządzeniami nie doceniają sektora e-commerce. Wręcz przeciwnie: to dla nich coraz bardziej znaczące źródło przychodów. Przedstawiciele branży RTV/AGD, z którymi rozmawialiśmy, wskazują, że konsument online jest dla takich sklepów nawet bardziej cenny, gdyż znacznie częściej niż klienci punktów stacjonarnych wybiera produkty zaawansowane technologicznie. Chętniej także sięga po towary z wyższej półki cenowej.