Wirtualne gogle PlayStation dostępne w Polsce

W czwartek w polskich sklepach ruszy sprzedaż PlayStationVR – gogli wirtualnej rzeczywistości dla konsoli Sony.

Publikacja: 12.10.2016 10:49

Wirtualne gogle PlayStation dostępne w Polsce

Foto: staticflickr.com

W dniu premiery dostępnych ma być 50 gier przygotowanych specjalnie pod wirtualną rozgrywkę, choć już dziś katalog tytułów opracowanych dla PlayStationVR sięga 160. Nowatorska technologia na polskich półkach sklepowych nie będzie tania. Za same gogle trzeba będzie zapłacić bowiem co najmniej 1669 zł. W zestawie jednak nie ma specjalnej kamerki, która do poprawnego działania zestawu jest niezbędna (koszt ok. 250 zł). Aby w pełni cieszyć się możliwościami VR przydadzą się również dwa kontrolery ruchu Move – a to kolejne 300 zł. Naturalnie potrzebna jest również sama konsola PS4, na którą trzeba przeznaczyć ok. 1100 zł. W efekcie, aby cieszyć się w domu wirtualnym światem, musimy wydać minimum 3,3 tys. zł. Eksperci przekonują jednak, że nie jest to wcale dużo, gdy porównać rynkową konkurencję. HTC Vive, czy Oculus Rift to bardziej profesjonalny sprzęt, ale w tym przypadku na same gogle wydać trzeba ok. 4 tys. zł. Do tego, aby wykorzystać możliwości tych gogli, należy zainwestować w niezwykle wydajny komputer. A to oznacza dodatkowy koszty powyżej 7 tys. zł.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów