Jaka część internautów korzysta z serwisów z filmami, jak często, jak długo, z których, które filmy sobie polecamy – na takie pytania odpowiadają badania branży wideo na żądanie (VoD). Same portale najczęściej publikują dane o serialach, którym poświęcono najwięcej czasu, za jednym razem oglądając kilka odcinków (tzw. binge watching). Brakuje jasnej odpowiedzi na pytanie: jak wygląda lista najpopularniejszych seriali i filmów, które oglądamy w sieci ogółem oraz na poszczególnych platformach.
CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa
Pewne wnioski o tym, co oglądamy online najchętniej można wyciągnąć na podstawie umów zawieranych przez internetowe platformy. Netflix wydał 100 mln dol., aby jego użytkownicy w 2019 roku mogli nadal oglądać powstały na potrzeby telewizji serial „Przyjaciele”, prawa do którego ma Warner Bros. Platforma poinformowała natomiast, że zatrudniła Darlę Anderson, producentkę i twórczynię animacji pracującą od 1993 roku dla studia Pixar (część Walt Disney Company).
To tylko część dowodów na to, że własne produkcje Netfliksa to tylko część sukcesu tej platformy. Dowód na to, że tzw. originalsy mają potężną konkurencję, przynoszą również dane firmy Jumphot opracowane przez Recode.com. Wynika z nich, że w okresie styczeń–listopad 2018 roku w Stanach Zjednoczonych na Netfliksie najwięcej odtworzeń miały nie jego własne produkcje, ale w kolejności znane od lat seriale „Biuro”, „Przyjaciele”, „Parki i Rekreacja” czy „Chirurdzy”.
CZYTAJ TAKŻE: Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele