Chlebowiec zamiast mięsa. Carrefour inwestuje w polskie startupy

Branżę foodtech nad Wisłą dostrzegł francuski gigant handlu. Carrefour wesprze rozwój czterech polskich startupów tworzących innowacje w sektorze spożywczym. Na jego celowniku znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush.

Publikacja: 15.01.2022 11:06

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Foto: PAP, Jacek Bednarczyk Jacek Bednarczyk

Ta pierwsza spółka wdraża roślinną alternatywę dla mięsa na bazie jackfruita. Ten egzotyczny owoc, nazywany chlebowcem, to zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. W wyglądzie i smaku przypomina szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia tego typu zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być jednak szeroko dostępny w sklepach detalicznych. Owoc miałby także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Na tym startup nie poprzestaje – już prowadzi zaawansowane prace badawcze, by rozwinąć swoją ofertę o m.in. zamienniki ryb.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Biznes Ludzie Startupy
Polacy rzucają wyzwanie Revolutowi i Instagramowi. Teraz przebojem ma być SocialFi
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biznes Ludzie Startupy
Magiczna kapsułka z Polski rusza w świat. Może być przełomem w leczeniu zwierząt