Reklama

Chlebowiec zamiast mięsa. Carrefour inwestuje w polskie startupy

Branżę foodtech nad Wisłą dostrzegł francuski gigant handlu. Carrefour wesprze rozwój czterech polskich startupów tworzących innowacje w sektorze spożywczym. Na jego celowniku znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush.

Publikacja: 15.01.2022 11:06

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Foto: PAP, Jacek Bednarczyk Jacek Bednarczyk

Ta pierwsza spółka wdraża roślinną alternatywę dla mięsa na bazie jackfruita. Ten egzotyczny owoc, nazywany chlebowcem, to zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. W wyglądzie i smaku przypomina szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia tego typu zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być jednak szeroko dostępny w sklepach detalicznych. Owoc miałby także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Na tym startup nie poprzestaje – już prowadzi zaawansowane prace badawcze, by rozwinąć swoją ofertę o m.in. zamienniki ryb.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama