Chlebowiec zamiast mięsa. Carrefour inwestuje w polskie startupy

Branżę foodtech nad Wisłą dostrzegł francuski gigant handlu. Carrefour wesprze rozwój czterech polskich startupów tworzących innowacje w sektorze spożywczym. Na jego celowniku znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush.

Publikacja: 15.01.2022 11:06

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Foto: PAP, Jacek Bednarczyk Jacek Bednarczyk

Ta pierwsza spółka wdraża roślinną alternatywę dla mięsa na bazie jackfruita. Ten egzotyczny owoc, nazywany chlebowcem, to zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. W wyglądzie i smaku przypomina szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia tego typu zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być jednak szeroko dostępny w sklepach detalicznych. Owoc miałby także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Na tym startup nie poprzestaje – już prowadzi zaawansowane prace badawcze, by rozwinąć swoją ofertę o m.in. zamienniki ryb.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Inteligentny partner dla kardiologów
Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama