Reklama

Chlebowiec zamiast mięsa. Carrefour inwestuje w polskie startupy

Branżę foodtech nad Wisłą dostrzegł francuski gigant handlu. Carrefour wesprze rozwój czterech polskich startupów tworzących innowacje w sektorze spożywczym. Na jego celowniku znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush.

Publikacja: 15.01.2022 11:06

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Foto: PAP, Jacek Bednarczyk Jacek Bednarczyk

Ta pierwsza spółka wdraża roślinną alternatywę dla mięsa na bazie jackfruita. Ten egzotyczny owoc, nazywany chlebowcem, to zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. W wyglądzie i smaku przypomina szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia tego typu zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być jednak szeroko dostępny w sklepach detalicznych. Owoc miałby także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Na tym startup nie poprzestaje – już prowadzi zaawansowane prace badawcze, by rozwinąć swoją ofertę o m.in. zamienniki ryb.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Seeds for the Future: pięcioro studentów z Polski w technologicznym sercu Chin
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama