Chlebowiec zamiast mięsa. Carrefour inwestuje w polskie startupy

Branżę foodtech nad Wisłą dostrzegł francuski gigant handlu. Carrefour wesprze rozwój czterech polskich startupów tworzących innowacje w sektorze spożywczym. Na jego celowniku znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush.

Publikacja: 15.01.2022 11:06

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Sklep Carrefour Express w krakowskich sukiennicach

Foto: PAP, Jacek Bednarczyk Jacek Bednarczyk

Ta pierwsza spółka wdraża roślinną alternatywę dla mięsa na bazie jackfruita. Ten egzotyczny owoc, nazywany chlebowcem, to zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. W wyglądzie i smaku przypomina szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia tego typu zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być jednak szeroko dostępny w sklepach detalicznych. Owoc miałby także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Na tym startup nie poprzestaje – już prowadzi zaawansowane prace badawcze, by rozwinąć swoją ofertę o m.in. zamienniki ryb.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość