Aktualizacja: 13.03.2025 02:58 Publikacja: 01.02.2022 09:16
Innowacyjne mikroauto z Polski jest testowane w Singapurze przez służby ratunkowe i policję jako alternatywa dla motoru. W Anglii zaś rodzimy pojazd może wejść do floty autonomicznego car-sharingu
Foto: mat. pras.
Jedno- czy dwuosobowe samochody elektryczne niewielkich rozmiarów dziś wyglądają jeszcze jako dość futurystyczny koncept, ale w przyszłości mają królować na ulicach miast na całym świecie. Przeważy ekonomia, ekologia, rosnący ruch na drogach i związane z tym korki oraz problemy z parkowaniem. Mikroauta mają być odpowiedzią na te wyzwania, mogą stać się też elementem mikromobilności miejskiej. O rynek bić się chcą wielcy gracze z Izraela, USA, Anglii czy Niemiec. Wyzwanie rzuca im firma znad Wisły.
Sztuczna inteligencja bierze się za księgowych. Rodzima spółka Spice Solutions stworzyła narzędzie, które ma weryfikować standard jakości ich usług. A robi to w imponującym tempie. AI w 13 sekund sprawdza 4 tys. plików.
Start-up Ataraxis, zajmujący się medycyną precyzyjną wspieraną przez AI, pozyskał od inwestorów ponad 20 mln dol. Pieniądze wyłożyli m.in. Peter Thiel, guru Doliny Krzemowej, twórca PayPala, oraz czołowi badacze z OpenAI i DeepMind.
Innowatorzy z Polski mają coraz więcej zastosowań dla sztucznej inteligencji, a niektóre z projektów rodzimych start-upów stanowią prawdziwą rewolucję.
Mające polskie korzenie spółka inżynieryjno-biotechnologiczna uFraction8 opracowała nowe metody produkcji mięsa komórkowego, czyli takiego, które nie było częścią żywego, kompletnego zwierzęcia. Ma to poprawić słabą opłacalność wytwarzania alternatywnej żywności.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Polsko-niemiecki start-up KYP.ai sięga po sztuczną inteligencję, by nakierowywać firmy na „trajektorię hiper wydajności”. Teraz do tego celu chce wykorzystać chiński model DeepSeek.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Rosyjskie służby bezpieczeństwa mają nie lada problem – zmagają się z niedoborem sprzętu do hakowania smartfonów. Ta technologia jest im niezbędna w prowadzonych śledztwach, ale firmy, które ją dostarczały, wycofały się z Rosji.
Szefowie gigantów technologicznych stanęli na podium w Białym Domu w czasie inauguracji Donalda Trumpa na prezydenta i szczodrze sponsorowali tę imprezę. Hołd się nie opłacił, wyceny spółek runęły, a rekordzistą jest Tesla ze spadkiem kursu o 40 proc.
Manus to agent turystyczny, bazujący na sztucznej inteligencji, który już udowodnił swoją zdolność do tworzenia skomplikowanego planu podróży, np. siedmiodniowej podróży z Seattle do Japonii.
Europa może kontynuować politykę zerowej emisji netto albo położyć jej kres i wydawawać 27 mld euro na innowacje.
Znane użytkownikom platform streamingowych i abonentom płatnej telewizji funkcje schodzą pod strzechy. Warunek: antena i telewizor z internetem.
Eutelsat, francuski operator satelitarny jest nadzieją Europy o uniezależnienie się od Starlinka, należącego do Elona Muska. Akcje europejskiego koncernu rosną w imponujący sposób. Ale są też inni rywale Starlinka.
Świat oszalał na punkcie kolejnego chińskiego systemu AI. Boom przerósł oczekiwania, bo możliwości Manusa wydają się przełomowe. W sieci już kwitnie handel kodami umożliwiającymi korzystanie z tego narzędzia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas